کد خبر 72816
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
 قهرمانان آفرودی (+عکس)

پرشین خودرو: درون مرسدس بنز کلاس G از چرم پر شده و در آن فضای لوکس را در آن حس خواهید کرد. در فضای خارجی نیز عرض کم می‌تواند از مزایای آن محسوب شود.

به گزارش پرشین خودرو، بیشتر کراس‌اوورهای امروزی و شاسی‌بلندها به ندرت لاستیک‌های خود را گلی می‌کنند، اما اگر شما بخواهید به مانور بیراهه‌نوردی بروید، این امر اجتناب‌پذیر است. وجه تمایز خودروهای قدبلند با دیگر وسایل متحرک عموما در قدرت‌های آفرودیشان خلاصه می‌شود و همین موضوع از آنها قهرمانانی بزرگ می‌سازد. قرمانانی که در برابر چش دیگر خودروها از کوه‌ها بالا رفته، سنگ‌نوردی می کنند، یا در صحراها شیب عرضی می‌پیمایند.

 بیراهه‌نوردی تنها برایتان گلی شدن لاستیک و بدنه را به همراه نمی‌آورد، جاده‌های آفرودی هیچ قانون و انضباطی از خود نشان نمی دهند و بعه همین دلیل عوارض زیادی را برای خودرو به همراه می‌آورند.

قهرمانان 4*4 : قهرمانان بیراهه‌نوردی

 

تایرها ساده‌ترین قسمت کار هستند. جذاب نیستند و نگرانی خاصی را برایتان ایجاد نمی‌کنند. اما فکر می‌کنید کدام خودرو در شمار بهترین آفرودی‌های جهان قرار می‌گیرد و چرا تایرهای مجزایی دارد. در این مواقع اهمیت تایرها رخ می‌نماید، همان چیزی که در نگاه اول برایتان چندان جالب به نظر نمی‌رسد. این چرخ‌ها هستند که قرار است شما را روی سخت‌ترین شرایط پیش برند. از طرفی شما با یک خودروی مسابقه‌ای یا جاده‌ای روبه‌رو نیستید. بزرگترین چالش خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای حرکت در مسیر یکدست یا دور زدن در سرعت‌های بالاست، اما در یک خودروی آفرودی شما در هر دقیقه شرایط مختلفی روبه‌رو می‌شوید و تغییرات زیادی را تجربه خواهید کرد.

 

قهرمانان 4*4 : قهرمانان بیراهه‌نوردی

 

بهترین خودروهای آفرودی به تایرها و لاستیک‌هایی مجهز هستند که خودرو را از تل‌ها و تپه‌ها بالابرده و باعث فرو رفتن خودرو در زمین‌های ویژه جغرافیایی نمی‌شوند.

قهرمانان 4*4 : قهرمانان بیراهه‌نوردی

 

اما رقیبان در این راستا بسیار بسیار محدود و از طرفی قدرتمند هستند. لندروور ادعاء می‌کند که دیسکاوری جدید تواناترین خودروی آفرودی ساخته شده در جهان است. این حتی از مدل‌های آینده دیفندرکه لندرووری‌ها رویش بیش از اینها حساب کرده بودند، فراتر رفته است. البته باید گفت این موضوع عادلانه است. اما این خودرو چندان هم در این عرصه رقابتی تنها نیست. ولوو XC90 و آئودی Q7 از رقبایی هستند که با سرعت در بیراهه‌ها پشت سر لندروور حرکت می‌کنند.

به شکلی سنتی، دیرینه رقیب لندروور تویوتا لندکروز است. SUV هفت صندلی، لوکس و بزرگ. قلب تپنده این خودرو شباهت‌های زیادی به همان لندروور دارد. خودروی خوبی برای گذراندن یک تفریح آفرودی محسوب می‌شود اما اگر ماموریت های تجاری نیز به یک لند کروز محول شود به خوبی از پس ان بر می‌آید. مانند لندروور با موتورهای 4 سیلندر 2.8 و 3 لیتری چهار سیلندر و با قابلیت محرک چهار چرخ ارائه می‌شود. سامنه تعلیق هر دو این خودروهابه شکلی ویژه و با توجه به انواع سطوح جغرافیایی ساخته شده است.

قهرمانان 4*4 : قهرمانان بیراهه‌نوردی

 

رقیب نزدیک بعدی شاید مرسدس بنز کلاس G باشد. این خودرو آخرین بازمانده از سری Gelandewagen محسوب می‌شود و تقریبا گران است. یک موتور V6 دیزلی 3 لیتری دارد. درون خودرو از چرم پر شده و در آن فضای لوکس را در آن حس خواهید کرد. در فضای خارجی نیز عرض کم می‌تواند از مزایای آن محسوب شود. اما شاید به خاطر کمبود قوس و شیب‌ها ظاهر خودرویی از برند بنز برایتان جذاب نباشد. در گیربکس شماره‌های زیادی را نخواهید یافت. اما سامانه تعلیق خودرو به شکلی است که کاربر اجازه تنظیم ارتفاع را می‌یابد. زمانی که شما نیازی به حرکت روی سطح آفرودی ندارید می‌توانید دیفرانسیل‌های جلو و عقب را به شکلی گسترده قفل کنید.

نمی توان حرف از آفرود آورد و از  جیپ نامی نشنید. این خودر که اخیرا 75 سالگی خود را جشن گرفته با استفاده از قابلیت‌های آفرودیش به کاربرانش کمک کرد تا برنده جنگ جهانی دوم شوند. در سری جدید فاصله بین دو محور افزایش یافته و خودرو به یک موتور 3.6 لیتر V6 مجهز است. گیربکس این خودرو شمارگان کمی دارد و دیفرانسیل‌ها از نوع محدود لغزشی هستند.

اما داستر از تازه واردهای آفرودی محسوب می‌شود، این خودرو با پیشرانه  4 سیلندر 1.5 لیتری توربودیزل ارائه شده است. این خودرو از سوی رنو- داچیا برای رقابت با ویتارا عرضه شد و SUV بسیار سبکی در کلاس خود به شمار می‌آید. گیربکس جدید تعویض دنده‌های نرم و سریعی دارد و به خوبی خود را با راه‌های کوهستانی محل انجام تست هماهنگ می‌کند.

عصرایران

کد خبر 72816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha