کد خبر 72851
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
وضعیت قرمز خودرویی ها در بورس

پرشین خودرو: در معاملات روز گذشته گروه خودرویی در بورس تهران، سهام شرکت سایپا با استقبال معامله‌گران بازار سرمایه مواجه شد، به‌طوری که 293 میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از 36 میلیاردتومان مورد داد‌و‌ستد قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، روزنامه دنیای خودرو نوشت: نماد «خساپا» در قیمت پایانی در روز گذشته 2.29 منفی خورد. در همین زمینه مصطفی احمد‌لو، کارشناس بازار سرمایه درباره استقبال از سهام سایپا از سوی سهام‌داران گفت: «انتظاری برای افزایش قیمت سهام سایپا هم‌زمان با نزدیک شدن به موعد برگزاری مجمع عادی سالانه این خودروساز شکل گرفته است، از سویی نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نیز مزید بر علت شده که سایپا روز گذشته بسیار مورد توجه قرار بگیرد.»


وی همچنین در مورد علت این موضوع که چرا علی‌رغم استقبال از نماد سایپا، این سهام در قیمت پایانی قرمزپوش شد، اظهار کرد: «روز گذشته در معاملات سهام‌داران حقیقی، عمدتا خریدار و سهام‌داران حقوقی، عمدتا فروشنده بودند و با توجه به اینکه حقوقی‌ها اکثرا فروشنده بودند، این موضوع در انتهای معاملات تاثیرگذار بود و موجب شد سهام سایپا در پایان معاملات خود منفی بخورد.»


بر اساس این گزارش، در مورد روندکلی بازار گروه خودرویی در روز گذشته، نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، الکتریک‌خودرو شرق، مهندسی نصیر ماشین، مهرکام پارس، رادیاتور ایران و دفنرسازی خاور، نماد‌های سبزپوش گروه خودرویی را تشکیل دادند، در حالی که موتورسازان تراکتورسازی ایران و فنرسازی خاور، نمادهای صف خرید و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و سایپا آذین نمادهای مثبت گروه خودرویی در شروع بازار بودند، این در حالی بود که سایر هم گروهی‌ها شروعی منفی داشتند اما در ادامه بازار و با رنج‌های مثبت نماد ایران‌خودرودیزل و تشکیل صف خرید آن، شاهد بهبود معاملات گروه خودرویی و نوسانات مثبت آنها بودیم.


با این حال طولی نکشید که با عقب‌نشینی مجدد خریداران، نوسانات منفی گروه نمایان شد تا بازاری نوسانی را نظاره‌گر باشیم. از سوی دیگر، روز گذشته در گروه خودرویی در 21 هزار و656 نوبت معاملاتی 425 میلیون و 656 هزار سهم به ارزش 53 میلیارد و 712میلیون تومان مورد داد‌و‌ستد قرار گرفت.


بر این اساس ، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه با افزایش 83 واحدی به رقم 79 هزار و 744 واحد رسید. ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران به بیش از 280 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست‌به‌دست شدن بیش از 958 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 73هزار و 585 نوبت دادوستد بود.


از سوی دیگر معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت آسان‌پرداخت پرشین با 28واحد، سایپا با 27واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 21 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند

کد خبر 72851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha