افتخاری دیگر برای رنو در بازار های اروپایی

پرشین خودرو: محصول الکتریکی رنو به نام زوئی، با فروش بالای خود در چند ماه اخیر، آمار معاملات خودروی الکتریکی در اروپا را افزایش داده است.

به گزارش پرشین خودرو، زومیت نوشت: هرچند در چین و آمریکا، بازار خودروی برقی رشد بسیار سریعی تجربه می‌کند؛ در چند سال اخیر، مردم اروپا به آهستگی جذب این نوع محصولات شده‌اند و به اندازه‌ی دیگر بازارهای جهان، به خرید مدل‌های الکتریکی علاقه نشان نمی‌دهند. خبرگزاری بلومبرگ که از مشهورترین رسانه‌های اقتصادی جهان محسوب می‌شود، معتقد است در چند ماه اخیر، با حضور مدل جدید رنو زوئی در بازار اروپا، علاقه‌ی مردم این منطقه به خودروهایی با پیشرانه‌ی برقی رشد بی‌سابقه‌ای تجربه کرده است.

آمارهای بلومبرگ نشان می‌دهند که در سه‌ماهه‌ی نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، خرید خودروی الکتریکی در حدود ۳۸ درصد رشد داشته است؛ درحالی‌که در مدت مشابه سال قبل نسبت به سال ۲۰۱۵، این بازار فقط ۲.۹ درصد رشد کرده بود. ذکر این نکته اهمیت دارد که سهم خودروهای برقی در بازار اروپا نسبت به کل خودروهای فروخته‌شده در این منطقه، همچنان ناچیز به نظر می‌رسد. درحالی‌که طی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷، بیش از ۱.۸۹ میلیون دستگاه انواع خودروهای سواری شخصی و تجاری در اروپا فروخته شده‌اند؛ سهم وسایل نقلیه با پیشرانه‌های الکتریکی، تنها ۲۳ هزار و ۷۰۳ دستگاه بوده است.

بی ام و i3

اتحادیه‌ی خودروسازان اروپا (EAMA) اعلام کرده است که توجه مردم کشورهای طراز اول این قاره به خودروهایی با پیشرانه‌ی غیر بنزینی و گازوئیلی، بیشتر از دیگر کشورها است. رشد استفاده از محصولات الکتریکی و هیبریدی در اسپانیا ۸۷.۴ درصد، در آلمان ۶۷.۵ درصد و در انگلستان ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل برآورد می‌شود. تقاضا برای خودروهای تمام الکتریکی نیز به ترتیب در انگلستان، آلمان و فرانسه، بیشترین رشد را در میان کشورهای اتحادیه اروپا داشته است.

رنو زوئی Renault Zoe 2017

خودروی زوئی از برند رنو، عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده و در اسپانیا و آلمان، بیشترین فروش را داشته است. از سویی دیگر، مدل i3 از برند بی‌ام‌و نیز نسبت به گذشته با افزایش تقاضا روبه‌رو شده و امروزه پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی آلمان محسوب می‌شود. کارشناسان معتقدند مدل i3 که هم‌اکنون ۲۲ درصد کل بازار خودروهای برقی آلمان و ۱۷ درصد از اروپا را در اختیار دارد، ممکن است در آینده پرتقاضاترین خودروی برقی این قاره شود.

عوامل زیادی در رشد فروش خودروی الکتریکی اروپا، تأثیر گذاشته‌اند. رسوایی فولکس‌واگن در موضوع آلایندگی مدل‌های دیزلی ، مشوق‌های دولتی، افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ سریع و تبلیغات گسترده، مهم‌ترین دلایل جلب توجه مردم به این خودروها محسوب می‌شوند. فراموش نکنیم فناوری مربوط به باتری‌ها در مقایسه با گذشته، پیشرفت بسیار خوبی داشته است و حالا می‌توان با هر بار شارژ یک خودروی برقی تا صدها کیلومتر رانندگی کرد.

رنو

رنو زوئی اولین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد؛ اما از سال ۲۰۱۲ به تولید انبوه رسید. این خودرو از نظر بدنه در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک ۵در قرار می‌گیرد. موتور برقی زوئی، ۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این خودرو، حدود ۱۳.۵ ثانیه طول می‌کشد و توانایی رسیدن به نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت دارد. در صورت خرید زوئی همراه باتری‌های ۴۰ کیلووات‌ ساعت، می‌توان با هر بار شارژ کامل، نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. قیمت این نسخه از رنو زوئی، حدود ۲۵ هزار دلار است.

BMW i3

بی‌ام‌و i3 با یک موتور الکتریکی ۱۷۰ اسب بخاری ارائه می‌شود که ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو یک ژنراتور بنزینی ۶۴۷ سی‌سی هم در اختیار دارد که به عملکرد بهتر باتری‌ها کمک می‌کند. مدل i3 بدون استفاده از بنزین و با شارژ کامل باتری‌ها تنها ۱۳۰ کیلومتر حرکت خواهد کرد؛ اما همراه با سوخت بنزین و کمک ژنراتور، می‌تواند تا ۲۴۰ کیلومتر، انرژی داشته باشد. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، برای i3 کمتر از ۷ ثانیه طول می‌کشد و نهایت سرعت آن، ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در حالت پایه، ۴۶ هزار دلار قیمت دارد.

کد خبر 72860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha