نخستین پلتفرم ایرانی وارد بازار می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرواعلام كرد: به زودی با سه شركت بزرگ بین المللی در قالب همكاری های مشترك قرارداد امضا خواهیم كرد.

به گزارش پرشین خودرو، مهندس هاشم یكه زارع درمراسم امضای قرار داد و تفاهم نامه ده جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو اظهار كرد: بعد ازبرجام توانستیم تولید نخستین محصول را با حضور رئیس جمهور آغاز كنیم و تا پایان سال محصول پژو 301 و سال آینده نیز محصول دیگری را براساس قرارداد با پژو به بازار عرضه خواهیم كرد.


وی خاطرنشان كرد: طراحی پلتفرم موضوع بسیار مهمی است كه ما از ابتدای حضور در ایران خودرو به دنبال آن بودیم و در قرارداد با پژو هم این اختیار را داریم كه از پلتفرم پژو برای تولید محصولات دیگر نیز استفاده كنیم. مهندس یكه زارع افزود:‌ در امضای قرارداد برای طراحی پلتفرم جدید،‌ موتور، گیربكس و اكسل را پیش بینی كرده ایم و در كنار این همكاری ها شركت بوش و دیگر شركت های بزرگ و قطعه سازان ایرانی در طراحی پلتفرم مشاركت فعالانه ای دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اولین محصول پلتفرم در دو و نیم سال آینده وارد بازار خواهد شد كه در این پلتفرم سبد محصولات از جمله تولید خودروهای هیبریدی و برقی وجود دارد. وی خاطرنشان كرد:‌از دانشگاه های صنعتی شریف و امیركبیر برای مشاركت در تولید خودروهای هیبریدی و برقی دعوت كرده ایم.

مهندس یكه زارع افزود: در 10 سال آینده، 23 محصول جدید روی دو پلتفرم طراحی شده تولید خواهد شد و تكیه ما در تولید محصولات جدید بر قطعه سازان داخلی است.

وی یادآور شد: قطعه سازان ما باید به دانش فنی روز تجهیز و به زنجیره جهانی وصل شوند و در این زمینه ما تمام تلاش خود را به كار خواهیم بست.

مهندس یكه زارع تاكید كرد: سال گذشته یك میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در كشور تولید شد كه اگر تولید نمی شد باید 13 میلیون دلار ارز از كشور خارج می شد درحالی كه یك بیستم این میزان صرف تولید داخل شده است.

کد خبر 72906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha