کد خبر 72908
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
نوسازی 350 دستگاه تاکسی در قرچک

پرشین خودرو: رئیس شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان قرچک از نوسازی ۳۵۰ دستگاه تاکسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، مسعود مرسلپور پیش از ظهر امروز در خصوص اهمیت حمل و نقل عمومی گفت: یکی از عمده مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی در سطح شهرستان قرچک فرسوده بودن ناوگان تاکسیرانی بوده که از دولت نهم و دهم بلاتکلیف بوده که در برخی از پارکینگ های سطح شهر متوقف شده بودند که در دولت یازدهم نوسازی ناوگان تاکسیرانی آغاز شد و در فاز اول در کل کشور ۵۵ هزار دستگاه تاکسی نوسازی و سهم سازمان تاکسیرانی شهرداری قرچک ۳۵۰ دستگاه در نظر گرفته شد.

وی افزود: تسهیلات اعطایی در تمامی ادوار بی سابقه بوده و اعطای وام ۲۰۰ میلیون ریالی با سود ۱۵درصد و پرداخت هزینه اوراق خودرو و گواهی اقساط به مبلغ ۵۰ میلیون ریالی موجبات رضایت و دلگرمی رانندگان را در امر نوسازی فراهم کرد.

رئیس شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان قرچک بیان داشت: خودروهای مینی بوس فعال در سطح شهر با عمر ۲۵ و ۳۰ سال هنوز موفق به نوسازی نشده اند، ولی با عنایت به مصوبات هیئت دولت به منظور کاهش آلودکی ها هوا با اختصاص بودجه ۲۲ هزار میلیاردی با تسهیلات کم بهره برای کل کشور طرح مذکور در سطح شهرستان قرچک آغاز شد.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی شهرستان قرچک با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر نوسازی ناوگان حل و نقل شهری ضمن اطلاع رسانی و فراخوان آمادگی خود را اعلام کرد. تا متقاضیان دریافت مینی بوس های فرسوده با پرداخت گواهی ارزش اقساط به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و اعطای وام۵۰۰ میلیون ریال از سوی دولت یازدهم نسبت به نوسازی مینی بوس های فرسوده اقدام نمایند که این مهم با استقبال رانندگان مواجه شده است.

مرسلپور اضافه کرد: یکی از رویکردهای دولت یازدهم هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی است که به این منظور برای رفاه حال شهروندان و استفاده بهینه از خدمات دولت الکترونیک، هوشمند سازی تاکسی های سطح شهرستان آغاز شد و انشاالله در آینده ای نزدیک شهروندان قرچکی شاهد نصب اپلیکیش تاکسی یاب در گوشی های اندروید خواهند بود.

فرماندار قرچک اظهار داشت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه تاکسی از اهداف مهم شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان قرچک و تاکسیرانی در دولت یازدهم بوده که با پیگیریهای و مکاتبات صورت گرفته با استاندار تهران و ارائه طرح توجیهی برای توسعه خطوط برای شهرکهای اقماری این مهم عملیاتی شد.

وی افزود: از این رو اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور آمادگی خود را جهت واگذاری ۳۰۰ دستگاه تاکسی به شهرستان قرچک اعلام نمود که می توان به این طرح بعنوان یکی از خدمات قابل تقدیر دولت تدبیر و امید در این شهرستان نام برد.

مرسلپور گفت: با عنایت به دغدغه رانندگان تاکسی مبنی بر خسارت وارده از حوادث احتمالی از جمله آتش سوزی، سرقت و تصادفات و از سویی تعهدات رانندگان مبنی بر بیمه بدنه در طرح نوسازی این مهم موجبات نگرانی این قشر زحمتکش شد، که دولت یازدهم ضمن مکلف نمودن بیمه ایران جهت همکاری با سازمانهای تاکسیرانی و ارائه سبد حمایتی در طرح مذکور مقرر شد با تخفیف ۵۰ درصدی، تمام تاکسی های سطح شهرستان قرچک از بیمه بدنه برخوردار شوند که این طرح در مقایسه با دولتهای قبل بی سابقه بوده است.

فرماندار قرچک در پایان بیان داشت: سازمان تاکسیرانی شهرداری قرچک بر حسب وظایف ذاتی ضمن فراخوان به روسای خطوط با تشریح خدمات دولت یازدهم در خصوص بیمه، نوسازی و هوشمند سازی روسای خطوط را موظف به تبیین خدمات دولت در بین رانندگان کرد.

مهر

کد خبر 72908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha