کد خبر 72915
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
قطعه‌سازان آماده مشارکت در قراردادها

پرشین خودرو: رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با ابراز خرسندی از امضای قرارداد كنسرسیوم ده جانبه در مدت كوتاهی كه وعده آن داده شده بود،‌ از اعلام آمادگی قطعه سازان كشور برای حضور متعهدانه در این پروژه خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رضایی كه به عنوان نماینده قطعه سازان كشور و یكی از طرفین تفاهم نامه ده جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات ایران خودرو سخن می گفت، اظهار داشت: صنعت قطعه سازی در این سال های سخت توانستند داخلی سازی خودروها را پیش ببرند و ایران خودرو توانست سال گذشته بیش از 600هزار خودرو تولید كند.

وی با اشاره به رتبه سوم صنعت خودرو در شاخص GDP كشور اظهار كرد:‌ هوشمندی مدیران خودروسازی و حمایت وزیر صنعت موجب شد تا تعداد تولید خودرو از كم تر از یك میلیون به یك میلیون و 300 هزار دستگاه افزایش یابد. وی تنها راه حضور گسترده در بازار منطقه را طراحی پلتفرم و تنوع محصولات دانست.

وی گردش مالی خودروسازی را 80میلیارد تومان دانست و اظهار كرد: از این میزان 66 میلیارد تومان گردش مالی اختصاص به قطعه سازان دارد.

وی اظهار امیدواری كرد: با امضای این قرارداد و مشاركت قطعه سازان به هدف 40 درصدی ساخت داخل كه قرار بود در جوینت ونچرها اتفاق بیفتد دست پیدا كنیم.

رضایی در پایان با ابراز خوشحالی از حضور دانشگاه های تراز اول كشور در این تفاهم نامه آن را كاری ارزشمند خواند و رابطه گسترده تر صنعت و دانشگاه را در آینده نزدیك خواستار شد.

کد خبر 72915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha