خداحافظی با سری 6 کوپه بی.ام.دبلیو

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی ب‌ام‌و قصد دارد که کلاس کوپه سری ۶ را به‌طور کلی حذف کند؛ بدین ترتیب مشتریان این شرکت می‌توانند سری ۶ را تنها در دو کلاس کروک و گرن‌کوپه انتخاب کنند. به نقل از سایت Road & Track، یکی از سخن‌گویان ب‌ام‌و گفته که تولید کلاس کوپه سری ۶ از ماه فوریه امسال متوقف شده است. این شرکت تصمیم گرفته که کلاس کوپه سری ۶ را دیگر تولید کند.

سری ۶ یکی از مدل‌های محبوب ب‌ام‌و است که تلفیقی از روحیه اسپرت سری ۳ و ویژگی لوکس سری ۵ این شرکت آلمانی است. تا امروز سه نسل از این سری معرفی شده است. نسل آخر سری ۶ در سال ۲۰۱۱ معرفی و توسط نادر فقیه‌زاده، طراح ایرانی شرکت‌ ب‌ام‌و طراحی شد. این سری در ۳ کلاس کوپه، کروک (کابریولت) و گرن‌کوپه تولید می‌شد. گرن‌کوپه در حقیقت نسخه سدان ۴ در سری ۶ بود که طراحی تیز و اسپرت کلاس کوپه این خودرو را به امانت گرفته است.

از آن‌جایی که ب‌ام‌و روی پروژه تولید سری ۸ کار می‌کند، ممکن است همین امر موجب شده تا این خودروساز تمرکز بیشتری را روی طراحی، تولید و عرضه این کلاس جدید معطوف کند. احتمال دارد این خودرو جدید طی یک سال به بازار عرضه شود.

به باور رسانه‌های خودرویی معتبر، ب‌ام‌و احتمالا کلاس کروک سری ۸ را هم به زودی تولید و عرضه می‌کند. در این‌صورت، این خودرو جایگزین سری ۶ کروک می‌شود. هم‌چنین ب‌ام‌و با تقاضای نسبتا کمی برای سری ۶ روبرو شده است. همین دلایل باعث شده تا این شرکت با تصمیم‌گیری هوشمندانه و البته، محافظ‌کارانه، فضا را برای ورود سری ۸ آماده کند.

کد خبر 73008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha