کد خبر 73122
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کمک nvidia به تویوتا

پرشین خودرو: شرکت‌های تویوتا و nvidia به منظور توسعه و بهبود هوش مصنوعی اتوموبیل‌های خودران، پیمان همکاری بستند.

به گزارش  پرشین خودرو،  و به نقل از nvidia news،تولید خودرو با توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری موردنیاز بسیار تفاوت دارد، علی الخصوص اگر هدف، تولید خودروهای خودران باشد. به همین دلیل تویوتا کارگروهی را با شرکت nvidia به منظور توانمندسازی اتومبیل‌های خودران توسط تعداد زیادی از حسگرهایی که این نوع خودروها نیاز دارند، تشکیل داده است.

شرکت تویوتا برای توسعه یک پلت‌فرم محاسباتی مهم به نام "Drive PX AI" برای اتوموبیل‌های خودران با شرکت nvidia همکاری می‌کند. این پلت‌فرم هوش مصنوعی در کسری از ثانیه اطلاعات زیادی که توسط حسگرها تولید می‌شود را محاسبه می‌کند و بدین طریق باعث توسعه کاربردی اتومبیل‌های خودران می‌شود.

خودروهای خودران اطلاعات زیادی تولید و پردازش می‌کنند. دوربین‌ها با همراهی رادار و حسگرهای جانبی خبر از چگونگی وضعیت مسیر، ترافیک و خودروهای اطراف می‌دهند که همه این اطلاعات بایستی در کسری از ثانیه پردازش شوند.

شرکت تویوتا بیش از 20 سال است که بر روی توسعه تکنولوژی اتوموبیل‌های خودران فعالیت می‌کند. کن کویبوشی، مدیر اجرایی تویوتا می‌گوید: هدف والای تویوتا کاهش آمار مرگ و میر ترافیکی تا حد صفر، رسیدن به ترافیکی روان‌تر و رانندگی و جابجایی در شرایط ایده‌آل خواهد بود. هدفمان از همکاری با nvidia نیز سرعت بخشیدن به توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار به منظور دسترسی به امنیت و توانایی و بهره‌وری بیشتر است.

ایسنا

کد خبر 73122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha