14 خودرو تولیدی کشور تک ستاره است+جدول

پرشین خودرو: در میان 31 مدل خودروی سواری ساخته شده در ایران سهم تک ستاره ها 14 مدل و سهم 4 ستاره ها تنها 4 مدل است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در جدیدترین گزارش ارزیابی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران 36 مدل خودروی سواری ساخت داخل مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، در گروه خودروهای بالاتر از 100 میلیون تومان، نیومزدا3 از بهمن موتور و گرند ویتارا ساخت ایران خودروی خراسان با 4 ستاره کیفی در این گروه قرار گرفته اند.

اما در گروه خودروهای 75 میلیون تا 100 میلیون تومان نیز 3 خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته اند که در میان آنها کیا سراتو ساخت سایپا 4 ستاره کیفی، تیگو 5 ساخت مدیران خودرو 3 ستاره کیفی و جک S5 ساخت کرمان موتور با 2 ستاره کیفی قرار دارد.

در گروه خودروهای با ارزش مالی 50 تا 75 میلیون تومان نیز 4 خودروی چینی قرار دارند که توسط مدیران خودرو و کرمان موتور در کشور تولید می شود.

در این گروه آریزو5 مدیران خودرو 3 ستاره، جک J5 از کرمان موتور 2 ستاره و ام وی ام 550 و لیفان ایکس 60 نیز از همین دو خودروساز با یک ستاره حضور داشته و از نظر رتبه کیفی نیز به همین ترتیب بیان شده از رتبه یک تا چهار را به خود اختصاص داده اند.

یکی از پر جمعیت ترین و اقتصادی ترین گروه های مورد ارزیابی قرار گرفته مربوط به خودروهایی با ارزش مالی 25 تا 50 میلیون تومان است که در این بخش 17 مدل خودروی ساخت داخل حضور دارند که خوشبختانه سهم چینی ها در این گروه تنها 2 خودرو است.

رتبه کیفی اول گروه خودروهای اقتصادی همانند ماه های گذشته به رنو ساندرو با 4 ستاره کیفی می رسد و بعد از آن به ترتیب پارش تندر، تندر 90 اتوماتیک، تندر 90 پارس خودرو، تندر 90 ایران خودرو، پژو 206 و پژو 206 صندوقدار با 3 ستاره کیفی قرار گرفته اند.

رتبه های 8 تا 10 این جدول در دست دو ستاره است و ام وی ام 315 جدید، دنا و سمند سورن تنها توانسته اند همین دو ستاره را دریافت کنند.

بیشترین سهم تک ستاره های گروه در دست ایران خودرو با 5 خودرو است که به تریتب پژو پارس، پژو 405 خراسان، پژو پارس مازندران، سمند تبریز و پژو پارس فارس نام دارند. البته در این جدول دو تک ستاره دیگر به نام های ام وی ام 110 اس و تیبا 2 نیز قرار دارند که گویی قرار نیست جای خود را در این جدول تغییر دهند.

اما ارزانترین گروه خودرویی کشور بی شک در دستان سایپا است زیرا در این گروه که مربوط به خودروهای زیره 25 میلیون تومان است تمامی محصولات ساخت گروه خودروسازی سایپا بوده و متاسفانه همگی آنها نیز تک ستاره هستند.

 

کد خبر 73123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید ایزدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    پس جای برلیانس کجاست
  • فرید ایزدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    در جدول قبلی برلیانس با 3 ستاره کیفی در رده سوم بود اما حالا اسمی از پارس خودرو نیست