توضیح سازمان ملی استاندارد درباره حمایت از تولید داخلی چهارچرخ برقی

پرشین خودرو: سازمان ملی استاندارد ایران ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره حمایت غیرکافی دولت از تولید داخلی خودرو برقی را رد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، تارنمای سازمان ملی استاندارد ایران، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی این سازمان اعلام کرد: محصول مورد اشاره نوعی موتورسیکلت برقی چهارچرخ است و اطلاق خودرو به این محصول صحیح نیست.
«پیمان پیرایش» تاکید کرد انجام فرآیندهای قانونی و اخذ مجوز از مراکز ذیصلاح برای همه تولیدات الزامی است و افزود: تاکنون هیچ درخواستی برای دریافت تایید نوع خودرو برقی در کشور اعلام نشده است و محصول ذکر شده نوعی موتورسیکلت چهارچرخ است که فقط اجازه تردد درون شهری را اخذ می کند.

به گفته وی، همچنین از آنجا که در آیین نامه پلیس راهور محصولی با عنوان موتورسیکلت برقی چهارچرخ وجود نداشت، شماره گذاری این وسیله نقلیه و تولید انبوه آن با مشکل قانونی روبرو شد.
پیرایش اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تغییر و تصحیح این آیین نامه با پلیس راهور همکاری کرد تا زمینه شماره گذاری این موتورسیکلت فراهم شود.
این مسوول گفت: استانداردهای ملی ایران برای تولید چهارچرخ برقی، موجود است و برای تایید نوع این محصول هیچ مشکلی از سوی این سازمان وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی درباره همکاری سازمان ملی استاندارد ایران با تولیدکننده این محصول، افزود: سازمان ملی استاندارد ایران تاکنون سه تایید نوع برای موتورسیکلت برقی دوچرخ را صادر و 2 موتورسیکلت برقی دوچرخ نیز در حال طی مراحل قانونی برای دریافت تایید نوع هستند و طبق قانون این سازمان برای صدور مجوز تایید نوع با هدف تولید انبوه موتورسیکلت چهارچرخ هیچ محدودیتی را ندارد.

پیرایش اعلام کرد: این موتورسیکلت برقی چهارچرخ در حال طی آزمایش های مورد نیاز برای اخذ تایید نوع است و تولیدکننده می تواند به محض تکمیل مدارک، محصول خود را با توجه به توانایی و امکانات تولید کند.
سازمان ملی استاندارد ایران همواره از تولیدات نوآورانه ای که به حل مسائل زیست محیطی و افزایش تولید و اشتغال منجر می شوند، حمایت می کند.

 یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره زنده تلویزیونی از حمایت ناکافی دولت برای تولید داخلی چهارچرخ برقی گلایه کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

ایرنا

کد خبر 73183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha