کد خبر 73200
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
جزییات بررسی بازار خودرو اروپا

پرشین خودرو: با توجه به داده های آژانس اُتو استیت روسیه(Avtostat)، در ماه آوریل، روسیه در بازار وسایل نقلیه اروپا، در رتبه پنجم جای گرفت.

به گزارش پرشین خودرو و به نقل از Russia Today، به غیر از خودروهای تجاری سبک، 119 هزار اتومبیل سواری در روسیه طی ماه گذشته فروخته شد، حال آن که این رقم نسبت به رقم مشابه سال گذشته، با 7 درصد افزایش همراه بوده است.



بزرگترین بازار اتومبیل در اختیار آلمان و با فروش بیش از 290 هزار اتومبیل در ماه آوریل می باشد که این رقم نسبت به سال گذشته 8.4 درصد افزایش داشته است. فرانسه نیز با فروش 171 هزار خودرو و شش درصد کاهش نسبت به سال گذشته در رتبه دوم جای گرفت.



به گزارش انجمن ملی صنعت خودرو ایتالیا موسوم به (ANFIA)، این کشور پس از سه سال رشد مداوم، با 4.6 درصد کاهش نسبت به سال گذشته و با تولید 160 هزار اتومبیل در جایگاه سوم قرار گرفت، هرچند انجمن مذکور انتظار دارد که در چند ماه آینده بازار بهبود یافته و کاهش به وجود آمده را جبران خواهد کرد.



انگلستان نیز با 19.8 درصد تنزل و تنها با فروش 152 هزار اتومبیل، جایگاه بهتری نسبت به چهارم را نیافت.



به گزارش انجمن تولید کنندگان و معامله گران اتومبیل موسوم به (SMMT)، کاهش فروش به وجود آمده را ناشی از وضع مالیات جدید بر وسایل نقلیه دانست که در تاریخ 1 آوریل به اجرا در آمده است.



با توجه به داده های انجمن کسب و کار اروپا در روسیه، به طور کلی خرید و فروش ماشین های جدید در این کشور با 6.9 درصد رشد به 129 هزار و 476 عدد افزایش یافته است و این در حالی است که پس از چهارسال متمادی افت شدید تقاضا در این کشور، بازار توانسته خود را به جای اول بازگرداند.



فروش خودروهای لوکس روسیه، طی سه ماهه اول امسال، با 15 درصد افزایش همراه بوده است. از میان 350 خودرو لوکسی که در این کشور فروخته شده ، 70 درصد آن در مسکو و حوالی این شهر بوده است. پایین ترین قیمت گزارش شده برای خرید خودرو لوکس در روسیه 5 میلیون روبل و معادل 87 هزار و 500 دلار می باشد.

کد خبر 73200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha