کد خبر 73214
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

پرشین خودرو: کارخانه های اتومبیل سازی رنو در فرانسه هم هدف حملات باج افزار خطرناک WannaCry قرار گرفته اند. رنو اولین شرکت مهم تجاری فرانسوی است که از وقوع چنین حملاتی خبر می دهد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از جالوپنیک، از روز جمعه تا به حال باج افزار WannaCry با نفوذ به رایانه های شخصی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان فایل های شخصی کاربران را قفل کرده و برای رمزگشایی از آنها معادل ۳۰۰ دلار طلب می کند. افرادی که این رقم را نپردازند با تهدید پاک شدن کل فایلهایشان مواجه می شوند.

از سوی دیگر کارخانه نیسان در انگلیس هم تایید کرده که هدف حملات مشابهی قرار گرفته و باج افزار یاد شده به این کارخانه هم نفوذ کرده است. شدت این حملات به حدی بوده که رنو مجبور به توقف تولید اتومبیل در تعدادی از کارخانه های خود در نقاط مختلف اروپا شده است.

نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در فرانسه تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده اند تا رنو و دیگر قربانیان باج افزار WannaCry بتوانند هر چه سریع تر به حالت عادی بازگردند.

WannaCry برای نفوذ به رایانه ها از آسیب پذیری خاصی در سیستم عامل ویندوز استفاده می کند که برای رفع آن وصله ای عرضه شده بود، اما بسیاری از کاربران از نصب آن خودداری کرده بودند. مایکروسافت روز شنبه برای حل این مشکل در سیستم عامل بازنشسته ویندوز ایکس پی هم وصله ای به روزرسان عرضه کرد.

عامل افشای این آسیب پذیری آژانس امنیت ملی آمریکا است که از آسیب پذیری یاد شده برای نفوذ به رایانه های شخصی و سرقت اطلاعات استفاده می کرد ولی این موضوع و ابزار مورد استفاده این آژانس توسط یک گروه هکری دیگر در فضای مجازی افشا شد.

رنو می گوید کارخانه اش در Sandouville فرانسه یکی از مهم ترین مجموعه های آسیب دیده است و کارخانه نیسان در ساندرلند انگلیس هم مجبور به توقف تولید خود شده است.

مهر

کد خبر 73214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha