دوره آموزش سرویس و نگهداری خودرو، ویژه خواهران برگزارشد

پرشین خودرو: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: دوره آموزش مهارتی سرویس و نگهداری خودرو، ویژه بانوان برای اولین بار در استان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیواندره برگزار شد.

به گزارش  پرشین خودرو،  سید جمیل احمدی با بیان اینکه 12 نفر از بانوان دیواندره ای در این دوره آموزشی شرکت کردند افزود: این دوره آموزشی به درخواست بانوان شهرستان و پس از طرح موضوع در شورای مهارت و فناوری شهرستان دیواندره و تصویب آن، برگزار شد.
وی گفت: بعد از اتمام دوره آموزشی سرویس و نگهداری خودرو و موفقیت در آزمون پایانی، گواهینامه مهارت آموزش فنی و حرفه ای برای شرکت کنندگان صادر می شود.
او به اهمیت فراگیری آموزش های مهارتی برای زنان اشاره کرد و ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای کشور، با اشراف بر اهمیت نقش زنان در جامعه و دستیابی به توسعه پایدار با بهره گیری از این پتانسیل عظیم می کوشد تا با استفاده حداکثری از ظرفیت ها و مشارکت های بانوان، زمینه رشد کشور در تمامی حوزه ها را فراهم کند.
احمدی با بیان اینکه توانمند سازی بانوان از طریق آموزش های مهارتی مورد غفلت واقع نشده است اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان می کوشد تا با برگزاری دوره های آموزش مهارتی زمینه استفاده از پتانسیل این قشر فعال اجتماع را فراهم کند.
هم اکنون 119 آموزشگاه خصوصی و 12 مرکز دولتی کردستان آموزش های فنی و حرفه ای را به هنرجویان ارایه می دهند.
در آموزشگاه های مراکز دولتی این استان سالانه سه میلیون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
سالانه بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان در رشته های مختلف آموزش می بینند.

 

کد خبر 73293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha