رونمای ازسامانه های جامع آژانس ها ومسافری قطار

پرشین خودرو: قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از رونمایی سامانه جامع آژانس ها و سامانه جامع مسافری برای تسهیل خرید بلیط قطارهای مسافری و گردشگری به آدرس www.pcs.rai.ir خبر داد .

به گزارش  پرشین خودرو،  « احمد خدایی » عصر سه شنبه در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی افزود: در دنیا گردشگری با قطار به مدت یک یا 2 هفته با استقبال خوبی مواجه شده و اخیرا راه آهن ایران نیز اقدام به راه اندازی قطارهای گردشگری کرده است.
وی افزود: نوروز امسال قطار گردشگری در استان خوزستان راه اندازی شد که با استقبال گردشگران همراه بود و دومین قطار گردشگری بین تهران تا سواد کوه راه اندازی شده و آخر هفته این قطار از تهران به سواد کوه سیر می کند تا گردشگران زیبایی های این منطقه را از داخل قطار ببینند.

خدایی افزود: از این قطارها معمولا به عنوان هتل های متحرک استقبال خوبی می شود و به همین منظور راه آهن درصدد راه اندازی و توسعه قطارهای گردشگری در ایران است.
به گفته وی، راه اندازی این سامانه ها در دولت الکترونیک خدمات حمل و نقل ریلی را برای مسافران و گردشگران تسهیل می کند و مسافران از آخرین وضعیت کیفی قطارها با استفاده از این سامانه ها مطلع می شوند.
 پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، صبح روز دوشنبه(25 اردیبهشت ماه) آغاز به کار کرد.

فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت های راه آهن، مترو و شرکت های حمل ونقل ریلی، برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت های این بخش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.

این نمایشگاه با حمایت وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت شرکت های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، تولید کنندگان و صنعتگران، شرکت های خدماتی فعال در عرصه شبکه ریلی کشور و شرکت های ریلی در فضایی به مساخت 30 هزار مترمربع برگزار می شود.

این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ حمل ونقل ریلی جهان تا 28 اردیبشهت ماه در تهران برپاست و 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در این بخش عرضه کرده اند.

ایرنا

کد خبر 73328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha