پیشرفت چشم‌گیر مزدا در سیستم‌های ایمنی خودکار

پرشین خودرو: یکی از مهم‌ترین چالش‌های فناوری خودران، بحث ترمز اضطراری و اتوماتیک است. به‌تازگی، مزدا با رونمایی از طرح جدید خود در این زمینه، گامی مهم در پیش‌برد سیستم‌های ایمنی در رانندگی خودکار برداشته است.

به گزارش پرشین خودرو، مزدا در سال‌های اخیر، سرمایه‌گزاری زیادی در توسعه‌ی ایمنی محصولات خود داشته است. یکی از پروژه‌‌های این برند، انقلاب در ایمنی استاندارد (Standard Safety Revolution) نام دارد که حالا با یک سیستم مدرن ترمز اضطراری (AEB) تکمیل شده است. این فناوری، امسال در کراس‌اور جدید CX3 عرضه خواهد شد.

در حال حاضر، محصولات اصلی این خودروساز مثل مدل‌های مزدا 2، مزدا 3، مزدا 6، CX5 ،CX3 و CX9 از نمونه‌ی قبلی فناوری AEB استفاده می‌کنند که به ترمز هوشمند شهری (SCBC) معروف است و علاوه بر ترمز خودکار به هنگام تشخیص اشیاء یا افراد در سرعت‌های پایین، هشدار نقاط کور آینه و کنترل فاصله با دیگر خودروها در ترافیک را شامل می‌شود. سیستم SCBC در مدل‌های قدیمی‌تر مزدا، روی سرعت‌های ۴ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت عمل می‌کند؛ اما در مدل‌های جدیدتر، در سرعت‌های ۴ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت کار خواهد کرد. عبارت SCBC به Smart City Brake Support  اشاره دارد.

مدیر فروش مزدا درباره‌ی این طرح جدید در ترمزهای خودکار می‌گوید:

این واضح است که پیشرفت فناوری‌های مبتنی بر امنیت خودورها، برای مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و ما در شرکت مزدا، تصمیم گرفته‌ایم تا با ارتقاء سیستم «ترمز هوشمند شهری» پاسخ مناسبی به این نیاز بدهیم.  علاوه بر این، فناوری ایمنی i-ACTIVSENSE، به‌صورت پیش‌فرض روی تمامی محصولات آینده‌ی مزدا عرضه خواهد شد. فعلا در پرچم‌داران مزدا، شامل سدان فول‌سایز مزدا 9 و شاسی‌بلند CX9، می‌توان از نسل جدید سیستم‌های ایمنی مزدا به‌صورت استاندارد روی تمامی نسخه‌ها استفاده کرد.

mazda cars

سیستم i-ACTIVSENSE، به چتر ایمنی مزدا مشهور است. این فناوری شامل سنسورها و رادارهای متعددی می‌شود که مستقل از نور محیط و با تکیه بر امواج اولتراسونیک، راننده را از احتمال بروز حادثه آگاه می‌کند و در بعضی شرایط، اقدامات لازم در جهت جلوگیری از برخورد را انجام می‌دهد. از توانایی‌های این فناوری می‌توان به کنترل نور چراغ‌های جلو و تغییر زاویه‌ی تابش آن‌ها به هنگام دور زدن در پیچ یا حرکت در مسیرهای باریک اشاره کرد. علاوه بر این، کنترل فاصله‌ی خودرو با دیگر وسایل نقلیه در بزرگ‌راه و هشدار به هنگام نزدیک شدن به آن‌ها از هر جهت (مانند زمانی که خودروی دیگری به قصد سبقت از پشت نزدیک می‌شود)، بخشی از مزایای استفاده از سیستم i-ACTIVSENSE مزدا است.

کد خبر 73341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha