کد خبر 73380
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تاثیر استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کاهش وزن

پرشین خودرو: نتایج یک مطالعه نشان می دهد که استفاده مکرر از وسایل نقلیه عمومی با کاهش چاقی ارتباط دارد.

به گزارش  پرشین خودرو، از خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا انجام شد، ارتباطی را میان استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش میزان چاقی نشان داد.
بررسی داده های حمل و نقل و وضعیت سلامت مردم توسط محققان دانشگاه ایلینویز نشان داد که به ازای هر یک درصد افزایش در جمعیتی که از وسایل حمل نقل عمومی استفاده می کردند، میزان چاقی 2/0 درصد کاهش یافت.
محققان در این مطالعه شماری از عوامل را از جمله درآمد خانوار، میزان فقر، سطح تحصیلات، دسترسی به مراقبت های سلامتی و فعالیت فیزیکی تفریحی به عنوان شاخص های کنترل لحاظ کردند.

به گفته محققان، مطالعه جدید نشان می دهد که سرمایه گذاری در سطح جامعه در زمینه سیستم های حمل و نقل عمومی علاوه بر فوایدی که در خصوص محیط زیست و دسترسی بیشتر شهروندان به وسایل نقلیه دارد، می تواند به کاهش نرخ چاقی و در نتیجه افزایش سلامت عمومی منجر شود.

این مطالعه موید پژوهش های قبلی است که نشان می داد کاهش رانندگی روزانه حتی تا یک مایل در روز با کاهش شاخص جرم بدن ارتباط دارد.
شلدن جاکوبسن استاد علوم رایانه در دانشگاه ایلینویز گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای استفاده از خودورهای شخصی، فرصتی برای فعالیت فیزیکی ایجاد می کند. برای مثال برخی افراد برای سوار شدن به اتوبوس باید مسافتی را از خانه تا ایستگاه اتوبوس پیاده روی کنند. همینطور زمانی که از اتوبوس پیاده می شوند، لازم است برای رسیدن به مقصد مسافتی را پیاده روی کنند.

ایرنا

کد خبر 73380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha