پیام مدیر ارتباطات و روابط بین الملل سایپا به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات

پرشین خودرو: 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی فرصت مغتنمی است تا با رویکردی دقیق تر به نقش و جایگاه پر اهمیت روابط عمومی در سازمان پرداخته شود.

به گزارش پرشین خودرو، براساس شعار روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات با عنوان "داده های بزرگ برای تاثیر بزرگ "، اهمیت تجزیه و تحلیل داده ها در تصمیم گیری های ملی، منطقه ای و بین المللی بیش از پیش آشکار می شود. روابط عمومی ها علاوه بر ارتباط موثر و دوجانبه با رسانه ها و ایفای نقش اطلاع رسانی برای سازمان ها، در افزایش آگاهی های عمومی و فرهنگ سازی در حوزه رفتار اجتماعی نقش تعیین کننده و مهمی دارند.


در اختیار داشتن داده های مفید و گسترده در امر روابط عمومی و ارتباطات، اساس عملکرد موثر حوزه های روابط عمومی و ارتباطات در سازمان ها است. از این رو جمع آوری اطلاعات دقیق و جامع برای تصمیم گیری های منطقی تر که منتج به رشد و بهبود کیفیت در عملکرد سازمان شود، امری ضروری است.


امروزه روابط عمومی هر سازمان نقش موثری در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک دارد. تلاش روابط عمومی ها در استفاده از ابزارهای نوین ارتباطات و فناوری های پیشرفته اطلاع رسانی در برهه حساس فعلی با توجه به سرعت تغییر در روش ها و پیشرفت ابزارهای اطلاع رسانی بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت دارد و توجه به محیط های برون سازمانی و عوامل درون سازمانی از شاخصه های روابط عمومی هوشمند است و در راستای انتقال صحیح اخبار و داده ها با حضور شبکه های مجازی، سرعت و دقت باید همراستا با یکدیگر مورد نظر قرار گیرند.


با توجه به انواع ابزارها و فناوری های پیشرفته انتقال اخبار و داده ها به صورت آنلاین، چنانچه روابط عمومی ها نتوانند خودشان را با پیشرفت های جهانی همراه سازند به یقین در آینده ای نزدیک به واحدی ناکارآمد و غیرموثر تبدیل خواهند شد و برای بقای آن ها باید به دنبال توجیه منطقی در سازمان ها باشیم.


از اینرو ضرورت دارد همه روابط عمومی ها در سازمان های عمومی، دولتی و بخش خصوصی به سرعت خودشان را با سرعت پیشرفت و توسعه در جهان توسعه یافته همراه نموده و ضمن ارتقاء بهره وری در حوزه منابع انسانی، ابزارها و روش ها، به پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات روز مجهز گردیده و دانش های کاربردی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات را در عرصه عمل نهادینه کنند تا بتوانند ابزارهایی قدرتمند در خدمت سازمان، مدیران، ذی نفعان و مردم باشند.


از طرفی باید نقش تاثیرگذار و هدایتگرانه روابط عمومی ها در تامین منافع مشتریان و ذی نفعان در شرکت های تولیدی مدنظر قرار گیرد چرا که در صورت ایفای نقش صحیح روابط عمومی، سازمان در مسیر رشد و بالندگی و بهره وری مطلوب قرار می گیرد.


شایسته است رویکرد هوشمندانه در عملکرد و فعالیت های روابط عمومی ها، همچنان از سوی مدیران و کارکنان حوزه های روابط عمومی با جدیت پیگیری و دنبال شود تا سازمان، ذی نفعان و جامعه به این باور برسند که روابط عمومی ها نوک پیکان پیشرفت و توسعه هستند.


اینجانب به سهم خود با قدردانی از کوشش های علمی و عملی همه تلاشگران عرصه روابط عمومی و ارتباطات، روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات را گرامی داشته و آرزو می کنم روابط عمومی و ارتباطات به جایگاه اصلی خویش در عرصه های علمی، صحنه های کار و تلاش و فعالیت های اجتماعی دست یابند.
 

 

احد میرزایی

 

 

مدیر ارتباطات و روابط بین الملل گروه خودروسازی سایپا

کد خبر 73400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha