مدیریت ترافیک هوایی لندن از یک سیستم متصل به اینترنت

پرشین خودرو: فرودگاه بین المللی شهر لندن به اولین فرودگاه در این کشور مبدل شده که برای مدیریت ترافیک هوایی از یک سیستم متصل به اینترنت و دیجیتال استفاده می کند.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از اینکوایر، با استفاده از سیستم یاد شده دیگر نیازی به استفاده از برج های کنترل در محوطه باند پرواز نیست و در عوض می توان برای مدیریت پروازهای فرودگاه تا ۱۳۰ کیلومتر از آن فاصله داشت. این تحول انقلابی در صنعت هواپیمایی جهان ایجاد خواهد کرد.

سیستم یاد شده به کارکنان برج های پرواز امکان می دهد تا از فاصله ای بسیار دور پرواز و فرود هواپیماها در یک فرودگاه را کنترل کنند. یکی از مزایای این تحول بزرگتر شدن ساختمان های ترمینال های فرودگاه هاست. مسئولان فرودگاه لندن هم می گویند از همین طریق قصد دارند تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت این فرودگاه را به دومیلیون مسافر در سال افزایش دهند.

سیستم های کنترل دیجیتال ترافیک هوایی از طریق ۱۴ دوربین فوق دقیق به محوطه پرواز و باند فرود متصل هستند که دوتای این دوربین ها قادر به حرکت افقی، عمودی و زوم کردن هستند.

همچنین این دوربین ها می توانند صدای زنده و بازخورد تصویری محیط را برای اتاق عملیات فرودگاه یاد شده در همپشایر ارسال کنند. این اتاق پرواز سالانه مدیریت حدود ۲.۳ میلیون پرواز را به داخل و خارج انگلیس بر عهده دارد.

سیستم یاد شده توسط شرکت دفاعی سوئدی Saab ابداع شده و نصب آن تا سال آینده میلادی به اتمام می رسد. بعد از انجام آزمایش های ضروری استفاده از این سیستم از سال ۲۰۱۹ آغاز می شود. نصب سیستم یاد شده بخشی از طرح ۳۵۰ میلیون پوندی به روزرسانی زیرساخت های فرودگاه های انگلیس است.

مدافعان این طرح می گویند سیستم یاد شده در برابر حملات سایبری کاملا مصون است. آزمایش این فناوری در کشورهای استرالیا، ایرلند، نروژو و سوئد هم در حال انجام است.

کد خبر 73505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha