کد خبر 73515
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
رشدخودرویی‌ها دربورس

پرشین خودرو: از ابتدای باز شدن معاملات امروز بورس تهران با شنیدن زمزمه های پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، فعالان بورس تهران خوشبینامه به آینده روابط ایران و قدرت‌های جهان به داد و ستد پرداختند. دماسنج بازار سرمایه ایران در این روز توانست وارد کانال ۸۱ هزار واحدی شود.

به گزارش پرشین خودرو،  در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران همزمان با نشر آمارهای رسمی و غیررسمی از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران با خوش‌بینی فعالان بازار سرمایه نسبت به آینده روابط ایران با کشورهای جهان شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و از کانال ۸۱ هزار واحدی عبور کرد. این شاخص نسبت به روز گذشته بیش از ۷۳۷ واحد بالا رفت و در تراز ۸۱ هزار و ۷۷ واحدی قرار گرفت.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران نگرانی‌ها از سیاست‌های دولت آینده نسبت به توافقات ایران با گروه موسوم به ۱+۵ باعث شده بود نگرانی‌هایی در رابطه با به خطر افتادن برجام به وجود آید، اما امروز با مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری این نگرانی‌ها برطرف شده و فعالان بازار سرمایه ایران نسبت به این موضوع خوش‌بینانه نسبت به آینده این روابط به داد و ستد پرداختند. تعداد زیادی از گروه‌های بورسی امروز با روند رو به رشد مواجه شدند.

علاوه بر این شاخص آزاد شناور نیز نزدیک به ۱۰۰۰ واحد رشد کرد و به مقدار ۸۸ هزار و ۵۹۳ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز با رشد ۳۷۳ واحدی به رقم ۵۶ هزار و ۱۵۸ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با ۲۴۰۱ واحد رشد رقم ۱۸۰ هزار و ۳۰۹ واحدی را تجربه کرد.

در معاملات امروز بورس تهران نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از ۱۴۴ واحد تغییر در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات صعودی بازار سرمایه گذاشت. در گروه محصولات شیمیایی اکثریت قریب به اتفاق نمادها با روند رو به رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.

سایپا، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو و پالایش نفت تهران نیز پس از صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند. خودرویی‌ها پس از مدتی امروز به صورت یکدست رشد کردند به‌طوری که اکثریت نمادهای خودرویی امروز در قیمت پایانی و آخرین معاملات رشدی بیش از چهار درصد را تجربه کردند. گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای یک دست سبز شدند و تمام نمادهای این گروه نیز در قیمت پایانی رشد را تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی نیز امروز اکثریت قریب به اتفاق نمادها روند افزایشی را تجربه کردند. همچنین در گروه قندی‌ها نیز تمامی نمادها سبزپوش شدند و اکثریت آنها حدود چهار درصد در قیمت پایانی رشد کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۳۱ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۴ میلیون سهم قابل معامله طی ۵۴ هزار و ۴۸ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۱۱.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۲۷.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز رقم ۲۰۵ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به رقم ۲۴۳ میلیارد و ۷۸۷ سهم و اوراق مالی رسید.

ایسنا

کد خبر 73515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha