کد خبر 73550
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

پرشین خودرو: رئیس کل دادگستری تهران از صدور کیفرخواست پرونده تعاونی اعتبار ثامن الحجج خبر داد و گفت: قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده صادر و با مجموعه بیش از ۹۰ جلد به دادگاه کیفری استان ارجاع شده است.

به گزارش«پرشین خودرو»، رئیس کل دادگستری تهران از صدور کیفرخواست پرونده تعاونی اعتبار ثامن الحجج خبر داد و گفت: قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده صادر و با مجموعه بیش از ۹۰ جلد به دادگاه کیفری استان ارجاع شده است.

 

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از صدور کیفرخواست پرونده تعاونی اعتبار ثامن الحجج خبر داد و گفت: پرونده تعاونی اعتبار ثامن الحجج در دادسرا رسیدگی شد و کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شده است.

این مقام قضایی در استان تهران در ادامه بیان کرد: این پرونده به لحاظ حجم مالی که رقمی معادل 12 هزار میلیارد تومان است و همچنین وجوه متعلق به مردم است، سپرده گذاران متعدد داشت که تا امروز بخش زیادی از سپرده‌های مردم با تعیین بانک عامل پرداخت و بخشی نیز باقی مانده  است.

اسماعیلی اضافه کرد: هنوز اموالی از این تعاونی که توسط مرجع قضایی توقیف شده و در اختیار بانک عامل قرار گرفته می‌تواند به مرور پاسخگوی بخش دیگری از سپرده گذاران باشد؛ اما در کنار تلاشی که انجام شد برای استرداد سپرده گذاران از انجا که موضوع بحث کیفری داشت بخش کیفری آن رسیدگی شده است.

وی گفت: قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و پرونده با مجموعه بیش از 90 جلد به دادگاه کیفری استان ارجاع شده است که همکاران به محض وصول پرونده مشغول مطالعه پرونده هستند که در وهله اول مشاهده شود این پرونده در بحث قضایی تکمیل است یا خیر؟ اگر تکمیل بود در وقت رسیدگی قرار می گیرد و اگر هم نواقصی مشاهده کردند پرونده را جهت رفع نقص به دادسرا اعاده خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: دراین پرونده هم بعد قضایی و هم استرداد وجوه سپرده گذاران اهمیت دارد که زحمات همکاران ما در بخش های مختلف قضایی بویژه در دادسرا در زمینه اهتمام به بازگشت برخی از وجوه متعلق به سرپرده گزاران شایسته تقدیر است که درکنار کار قضایی این اقدام انجام شد.

 

 

 

منبع: میزان

کد خبر 73550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha