دولت دوازدهم خروج سنگین وزن های فرسوده را جدی بگیرد

پرشین خودرو: برای خارج کردن بازار خودروهای سنگین از رکود باید از محرک های تسهیلاتی و اجرای برنامه خروج خودروهای فرسوده از حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار  پرشین خودرو بی تردید یکی از اتفاقات مهم این روزهای کشور ما انتخابات ریاست جمهوری و البته بر سر کار ماندن دولت تدبیر و امید بود که این نوید را به همگان به خصوص صنعتگران می دهد که روند تعامل با جهان ادامه دار خواهد بود.

صنعت خودرو یکی از حوزه هایی است که در این مدت توانست از این افزایش سطح تعاملات با جهان پیرامون، استفاده لازم را ببرد. قراردادهای مختلف، تفاهم نامه های همکاری، تشکیل جوینت ونجرها و تولید به شرط صادرات تنها بخشی از این اتفاقت مثبت سال های اخیر بود.

با ثبات ایجاد شده در اصل دولت، این انتظار وجود دارد تا وضعیت بنگاه های اقتصادی و تولیدی بهتر از قبل شده و راه همکاری با برندهای معتبر جهانی و البته صادرات هموار تر شود.

غلامرضا رزازی مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در مورد انتظارات خودروسازان سنگین کشور می گوید: تولیدکنندگان خودروهای تجاری سنگین از دولت دوازدهم انتظار دارند با تحریک تقاضا از طریق ارائه تسهیلات، نسبت به رونق بازار اقدام کند.

وی ادامه می دهد: بهترین عامل برای بهبود وضعیت فعلی بازار خودروهای سنگین، استفاده از خودروهای فرسوده است.

رزازی تصریح می کند: تعداد خودروهای فرسوده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی بالاست بنابراین برای نوسازی نیاز به اقداماتی از سوی دولت است تا دارندگان این خودروهای کهنه برای تعویض خودروی خود دست به کار شوند.

وی بهبود وضعیت تعرفه واردات خودروهای سنگین را از دیگر خواسته‌های فعالان بخش خودرهای سنگین از دولت تدبیر و امید می داند و می افزاید: در سال گذشته پیشنهادهایی در این باره مطرح شد اما به تصویب نهایی نرسید از این‌رو انتظار می‌رود در سال جاری با رسیدن به یک تصمیم مشخص، نسبت به بهبود شرایط اقدام شود.

مدیرعامل ایران خودرودیزل  تاکید می کند: سازندگان خودروهای تجاری همچنان از ارز مبادله‌ای در تولید استفاده می‌کنند اما با توجه به حضور شرکت‌های چینی در بازار و عرضه محصولات خود با قیمت‌های پایین این روند با تعرفه پایین خودروهای تجاری تناسبی ندارد و موجب می‌شود داخلی‌سازی نیز توجیه خود را از دست دهد.

وی در مورد داخلی سازی بخشی از قطعات در داخل خاطرنشان می کند: با درصد تعرفه بسیار پایین فعلی، سرمایه‌گذاری برای تولید قطعات پیچیده‌ای همچون گیربکس و موتور از بعد اقتصادی توجیه خود را از دست خواهد داد اما با اصلاح تعرفه می‌توان برای تولید اقلام مرتبط با نیروی محرکه سرمایه‌گذاری کرد در غیر این صورت سی‌کی‌دی، مونتاژ و درصد ساخت داخل پایین در بخش ساخت خودروهای تجاری و سنگین باقی خواهد ماند.

کد خبر 73574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha