مدیرت ارز و تسهیل دریافت فاینانس خارجی

پرشین خودرو: برای توسعه فعالیت های تولیدی در بخش خودروهای تجاری و سنگین نیاز به جذب سرمایه ارزان هرچه بیشتر احساس می شود و فاینانس خارجی می تواند این نیاز را بر طرف کند.

به گزارش خبرنگار  پرشین خودرو، یکی از دغدغه های بزرگ صنعت و اقتصاد کشور ما تامین نیاز های مالی است. گرفتن تسهیلات گران از بانک های همیشه نالان داخلی و یا گرفتن فاینانس ارزان از بانک های جهانی.

مطمئنا با توجه به این نکته که امکان ارزان شدن نرخ تسهیلات در داخل وجود ندارد! تنها راه منطقی برای تامین سرمایه کار، دریافت وام و تسهیلات از بانک ها و موسسات خارجی است که برای این مهم با توجه به تحریم های گذشته که همچنان بخشی از آن باقی است، کار کمی سخت و شاید برای خود صنعتگران غیر ممکن باشد.

در حوزه خودرو کمبود منابع مالی با توجه به وضعیت بازار کمی حاد طرح نمود می کند. حوزه خودروهای تجاری از نبود تسهیلات و مشوق های مناسب مالی کم رنج نبرده است و حال باید وجود رقبای آسیایی را نیز به این رنج اضافه کرد. رقبایی که گاها توسط دولت مرکزی خودشان شارژ مالی خوبی می شوند تا بتوانند در بازار های مختلف سهم گیری مناسبی انجام دهند.

فریدون حمیدی مدیرعامل زامیاد با توجه به ثبات به وجود آمده در دولت برای 4 سال آینده، مدیریت نرخ ارز را یکی از اصلی ترین کارهای دولت دوازدهم دانست و افزود: اگر این مهم به خوبی انجام شود، شرکت‌های تولیدکننده می توانند از فاینانس‌های ۶ماه و یکسال با امنیت کامل استفاده کنند.

وی ادامه داد: تسهیل فرآیند دریافت فاینانس از سوی بانک مرکزی نیز از دیگر مطالبات فعالان این حوزه است چراکه درحال‌حاضر بانک‌های خارجی برای ارائه فاینانس به ایران آمادگی دارند اما سازندگان خودروهای سنگین تجاری، در داخل کشور با مشکل فاینانس و تاییدیه بانک مرکزی و بانک عامل مواجه هستند که لازم است نسبت به تسهیل این شرایط اقدام شود.

مدیرعامل زامیاد تاکید کرد: با ادامه فعالیت دولت تدبیر و امید، تولیدکنندگان این حوزه امیدوار به روزهای بهتری هستند اما به طور قطع باید ابزارهای این امیدواری از سوی دولت به سرعت فراهم شود. در این شرایط، خودروسازان تجاری نیز تلاش خود را در راستای هرچه بهتر شدن تولید خواهند کرد.

کد خبر 73582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha