با اولین سری از بنتلی کنتیننتال ساخت 1953 آشنا شوید

پرشین خودرو: به عقیده‌ی کارشناسان صنعت خودرو، دهه‌ی پنجاه میلادی، اوج شهرت برند بنتلی محسوب می‌شود. در اوایل این دهه، اولین مدل از خودروی محبوب کنتیننتال معرفی شد.

به گزارش پرشین خودرو، زومیت  نوشت: بعید است علاقه‌مند خودرو باشید و مدل فعلی بنتلی کنتیننتالGT  را نشناسید. سری مدرن این خودرو از سال ۲۰۰۳ تاکنون، بدون تغییری خاص در ظاهر بدنه تولید می‌شود و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های اسپرت کوپه در جهان است. هرچند پیش‌بینی می‌شود نسل جدید کنتیننتال تا کمتر از یک سال دیگر معرفی شود، بررسی اولین خودروی تاریخ بنتلی که نام کنتیننتال را به همراه داشت، جذابیت خاصی دارد؛ چراکه یکی از زیباترین و تأثیرگذارترین خودروهای اسپرت و لوکس دنیا پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.

اولین و آخرین مدل بنتلی کنتیننتال

در سال ۱۹۵۲، مهم‌ترین محصول بنتلی یک خودروی لوکس و اشرافی به نام R تایپ بود که به‌صورت چهاردر و شبیه به مدل‌های رولزرویس عرضه می‌شد. در آغاز سال ۱۹۵۳، بنتلی اقدام به ساخت نسخه‌ی دودر و فست‌بک R تایپ با پسوند کنتیننتال کرد که به‌صورت کاملا سفارشی و طبق سلیقه‌ی کارفرما تولید می‌شد و نام صاحب خود را روی پلیت فلزی رکاب به همراه داشت. این خودروی کلاسیک با بدنه‌ای تمام آلومینیوم ساخته شد و تنها ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن داشت.

اولین و آخرین مدل بنتلی کنتیننتال

 در نمای روبه‌رو، مدل R تایپ کنتیننتال ۱۹۵۳ دارای چهار چراغ دایره‌ای است که از این نظر به مدل امروزی کنتیننتال GT شباهت دارد. پیشرانه‌ی آن، ۴.۹ لیتری ۶ سیلندر با آرایش خطی است که حدود ۱۴۰ اسب بخار قدرت داشت و رسیدن به نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کرد. کنتیننتال کلاسیک، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به زمانی حدود ۱۳ ثانیه نیاز داشت و نزدیک به ۱۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کرد. جالب است بدانید که امکان سفارش این خودرو با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۴ سرعته، به عنوان یک آپشن وجود داشته است.

اولین و آخرین مدل بنتلی کنتیننتال

مدل R تایپ کنتیننتال ۱۹۵۳، در زمان خود یکی از گران‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شد. از این محصول، فقط ۲۰۷ دستگاه ساخته شد و نمونه‌ی بازسازی‌ شده‌ی آن، امروزه بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد.

کد خبر 73610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha