کد خبر 73639
۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
مصاحبه با بازیگر عشق موتور در پیست

پرشین خودرو: مجید مظفری از هنرمندان متشخص و خوشنام سینما و تلویزیون است که فعالیت‌های هنری‌اش را از سال‌های قبل از انقلاب آغاز کرد. هنرمند مردمی سینما و تلویزیون کشورمان در ورزش موتورسواری هم ید طولایی دارد. او یک موتورسوار حرفه‌ای است و سال‌ها در این رشته فعالیت می‌کند. مظفری با توجه به عضویت در کمیته فرهنگی «موتور ریس» در صدد است با عضو‌پذیری از سوی هنرمندان در این رشته، به فرهنگسازی برای موتورسواری و موتورسواران بپردازد. با این هنرمند سینمای کشور گفت‌وگویی داشتیم که آن را می‌خوانید.

از چه سالی موتورسوار شدید؟


من از 14 سالگی با موتور و موتورسواری آشنا شدم و از همان سال‌ها به این مقوله علاقه داشتم. تقریباً از همان دوران تاکنون موتورسوار هستم.


در فیلم‌ها زیاد از صحنه موتورسواری شما دیده‌ایم، واقعاً خودتان بودید یا بدل داشتید؟


همه صحنه‌های موتورسواری در فیلم‌هایم کار خودم است و برای موتورسواری بدل نداشتم. قبل از انقلاب در یک سریال بازی کردم و کاراکتری که من نقش او را ایفا می‌کردم راننده یک موتور چهار سیلندر بود. همه آن صحنه‌ها را خودم بازی کردم. در فیلم تیغ و ابریشم هم نقش یک فرد بلوچ را بازی می‌کردم که پر از صحنه‌های موتورسواری بود. آن هم با موتور سنگین که همه آن صحنه‌ها را هم خودم بازی کردم.


در مسابقات رسمی هم شرکت می‌کنید؟


نه به آن شکل، اما همین که این رشته را به صورت ورزش و نه برای شرکت در مسابقه دنبال می‌کنم برایم کافی است. هر چند که واقعاً عاشق موتورسواری هستم و فکر می‌کنم در این رشته چیزی از موتورسواران حرفه‌ای کم ندارم.


شما در سطح شهر هم موتورسواری می‌کنید؟


- سال‌های زیادی است که این کار را نکردم. من به موتورسواری به عنوان یک ورزش نگاه می‌کنم. البته موتورسیکلت کاربردهای مختلفی دارد. خیلی‌ها به آن به چشم یک وسیله نقلیه نگاه می‌کنند، خیلی‌ها از آن برای درآمدزایی استفاده می‌کنند و شغل‌شان با موتورسیکلت گره خورده است، بعضی‌ها هم از آن به عنوان وسیله مردم‌آزاری استفاده می‌کنند! من و امثال من هم به عنوان یک وسیله ورزشی نگاه می‌کنیم.


موتور شخصی شما چیست؟


موتور شخصی ندارم، اما وقتی برای تمرین می‌روم، دوستان موتور و لباس مخصوص و حرفه‌ای را در اختیارم می‌گذارند.

 

تا به حال هنگام موتورسواری دچار سانحه شده‌اید؟


بله، این داستان به دوران جوانی من بر می‌گردد. یک بار در هنگام موتورسواری تعادلم را از دست دادم و زمین خوردم. یادم است جلوی سینما شهر قصه بودم و آنقدر با موتور روی زمین سُر خوردم تا خودم را جلوی سینما آزادی دیدم!


مصدومیت هم داشت؟


دست و پایم زخمی شد و یه مقداری هم دچار کوفتگی شدم. خوشبختانه مصدومیت جدی نبود، ولی برایم درس عبرت شد تا بعد از آن از کلاه کاسکت استفاده کنم.


به نظر شما خیابان‌های تهران برای موتورسواری استاندارد است؟

 

به هیچ وجه. متأسفانه خیابان‌های تهران اصلاً مناسب موتورسواری نیست و برای موتورسواران بستر حادثه است. بعضی جاها هم که شهرداری خواسته مثلاً مسیری وی‍ژه برای وسایل نقلیه مثل دوچرخه درست کند بدتر شده و اصلاً کار را از ریشه خراب کرده است!


به کمیته فرهنگی موتور ریس برگردیم. هدف نهایی شما در این کمیته چیست؟


حتماً دیدید عده‌ای جوان که عاشق موتورسواری هستند در خیابان‌ها دست به حرکات نمایشی می‌زنند. این حرکات هم برای خودشان خطر ایجاد می‌کند و هم برای دیگر شهروندان. ما می‌خواهیم به کمک سازمان‌های مربوطه یک فرهنگسازی در عرصه موتورسواری داشته باشیم و حتی‌المقدور تلاش کنیم این موتورسواران را از سطح شهر به پیست‌ها بیاوریم تا هیجان و انرژی خود را در پیست تخلیه کنند. من امیدوارم جوانان ما هم که موتورسوار هستند مسائل ایمنی را رعایت کنند و به‌طور کلی روزهایی را شاهد باشیم که هیچ حادثه‌ای برای هیچ موتورسواری پیش نیاید.







خودروپلاس

کد خبر 73639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha