کد خبر 73718
۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کاهش معاملات گروه خودرو در بورس

پرشین خودرو: در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی علیرغم نوساناتش در طول معاملات درنهایت نسبت به روز گذشته تغییری نداشت. در داد و ستدهای امروز خودرویی‌ها در کانال کاهشی قرار گرفتند و قندی‌ها یک دست رشد کردند.

به گزارش  پرشین خودرو،  در ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز (سه‌شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در تراز ۸۱ هزار و ۱۲۵ واحدی قرار داشت و در حدود نیم ساعتی ابتدایی معاملات به تراز ۸۱ هزار و ۱۸۳ واحدی رسید. اما در ادامه با فراز و فرودهایی همراه شد و در نهایت در همان تراز ۸۱ هزار و ۱۲۴ واحدی به کار خود پایان داد و در نتیجه نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشت.

شاخص کل هم‌وزن نیز پس از حدود ۵۴ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۶۵۸ واحدی رسید بنابراین شاخص آزاد شناور توانست با ۸۶ واحد افزایش معادل یک دهم درصد رشد در تراز ۸۸ هزار و ۷۲۸ واحدی بایستد. اما شاخص بازار اول ۳۴ واحد افت کرد و به رقم ۵۵ هزار و ۹۹۱ واحدی رسید. در عین حال شاخص بازار دوم با رشد ۱۹۲ واحدی به عدد ۱۸۱ هزار و ۵۴۵ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۳۵ واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین نقش را در فراز و فرودهای دماسنج بازار داشت. در این نماد بیش از ۵۲ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و مابقی مربوط به افراد حقیقی بود. پس از این نماد پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت و آسان پرداخت پرشین بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار داشتند.

در طرف مقابل نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۴ واحد تاثیر مثبت در شاخص سعی کرد نماگر بازار را در تراز بالاتری قرار دهد. پس از این نماد سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران و سرمایه‌گذاری آتی دماوند بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی نمادهایی همچون ذوب‌آهن اصفهان، ملی مس ایران، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، فولاد هرمزگان جنوب و تعدادی دیگر از نمادها مقداری اندک در قیمت پایانی افت کردند و نمادهایی همچون فرآوری مواد معدنی ایران، صنایع فولاد آلیاژی یزد و زرین معدن آسیا توانستند بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد داشته باشند.

اما در گروه خودرو امروز بار دیگر شاهد افت قیمت اکثر نمادها بودیم هر چند که تعداد اندکی از نمادهای این گروه توانستند مقداری در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله رشد کنند. همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز شرایط غالب و کاهشی بود.

اما قندی‌ها بار دیگر مخالف جریان بازار توانستند رشدی یک دست داشته باشند به طوریکه کارخانجات قند قزوین، قند اصفهان، قند شیروان قوچان و بجنورد، قند نیشابور و قند شاهرود توانستند حدود چهار درصد در قیمت پایانی افزایش یابند.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان، لیزینگ رایان سایپا، فولاد خراسان، ایران ترانسفو، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت و کابل البرز اشاره کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۹۶ میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۴۴ میلیون و ۸۷۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۹ هزار نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز افت ۲.۷ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۹۲۵.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۸۰ میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از ۲۵۴ میلیون و ۵۲۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۹ هزار نوبت داد و ستد بود.

ایسنا

کد خبر 73718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha