کد خبر 73752
۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

پرشین خودرو: ساعت بریل از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می شود و قابلیت اعلام زمان، متن و هشدار برنامه های گوشی هوشمند را داراست.

 

ساعت هوشمند بریل اختراع شدبه گزارش خبرنگار«پرشین خودرو»، ساعت هوشمند بریل که  "دات" نامیده می شود، یک نوآوری مدرن برای نابینایان محسوب می شود، از آهن ربا(مگنت) و سیگنالهای الکتریکی برای انتقال پیام به نابینایان استفاده می کند. این ساعت از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می شود و قابلیت اعلام زمان، متن و هشدار برنامه های گوشی هوشمند را دارد.
 
این ساعت بریل نه تنها انقلابی در صنعت ماشینهای عظیم الجثه و گران ایجاد می کند، بلکه یک گجت پوشیدنی است که در دنیا مورد استقبال بسیاری از مردم جهان واقع شده است و حدودا 285 میلیون نفر در دنیا از گجتهای پوشیدنی استفاده می کنند.
 

شرکت تولیدکننده این ساعت، امیدوار است که تولیداتش را به واسطه یک "صفحه بریل" یا "دات پد"گسترش دهد و همچنین از طریق یک صفحه الکترونیکی کوچکتر به نام "دات مینی" خط بریل را آموزش دهد.

با استفاده از این پدها، آموزش نابینایان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته بهبود می یابد. این ساعت بریل یک وسیله کاربردی و چیزی فراتر از یک وسیله زینتی است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه

کد خبر 73752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha