پرداخت بدهی مگاموتور و سازه گستر به قطعه سازان تا هفته آینده

پرشین خودرو: قطعه سازان برای توسعه فعالیت های خود نیازمند دریافت مطالبات خود از خودروسازان هستند.

به گزارش خبرنگار  پرشین خودرو، یکی از موضوعات مهمی که در سال 95 مورد انتقاد بسیار صنعت قطعه سازی کشور قرار گرفت، بدهی های بی شمار صنعت خودروسازی به خود بود که این مهم باعث بروز مشکلات عمده در صنعت قطعه سازی شده بود.

برخی از کارشناسان اقتصادی و فعالان صنعت قطعه حجم این بدهی ها را 4 هزار میلیارد تومان اعلام می کردند که این حجم بدهی نشان از حال بد صنعت خودرو در مسائل مالی داشت.

تغییر در مدیریت بخشی از صنعت خودروسازی و همچنین تغییر در هیات مدیره انجمن قطعه سازان این امید را به وجود آورد تا شاید از حجم بدهی های انباشته شده این سال ها کمی کاسته شود.

در اولین روزهای سومین ماه سال 96 از انجمن خبرهای خوشی می رسد که نوید سالی پربار و پر پول را برای صنعت قطعه سازی کشور دارد.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن تایید بدهی خودروسازان به قطعه سازان گفت: شرکت های خودروسازی کشور سال خوبی را در زمینه تولید و بستن قراردادهای همکاری مشترک پشت سر گذاشته اند و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد:یکی از شرکت هایی که بعد از پشت سر گذاشتن بحران های سال های 93 و 94 با افزایش حجم نقدینگی رو به رو شده است سایپا است که با توجه به دکترین مدیریت جدید خود توانسته است بحران های قبل را پشت سر بگذارد اما همچنان از منافع این مجموعه چیزی دست قطعه ساز را نگرفته است.

دبیر انجمن قطعه سازان کشور تاکید کرد: همچنان برخی قطعه سازان در مورد وصولی مطالبات خود از مجموعه سایپا با مشکل رو به رو هستند و پرداختی های قطعه سازان عقب افتاده است.

اما بیگلو یک خبر خوش نیز برای بخشی از طلبکاران سایپا داشت.

وی با اعلام این مطلب که با راهکارهای بانکی و مالی مدیرعامل سایپا در روزهای آینده بخشی از بدهی های قطعه سازان پرداخت می شود گفت: در روزهای آینده و حداکثر در هفته پیش روی، حجم زیادی از مطالبات معوقه شرکت سازه گستر و شرکت مگاموتور به سازندگان پرداخت خواهد شد و امیدوارم این روند ادامه یابد.

کد خبر 73766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha