کد خبر 73836
۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
پلاک‌گذاری روزانه 400 خودرو در شیراز

پرشین خودرو: معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری از پلاک‌گذاری روزانه 400 خودرو در شیراز خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،  ناصر شمس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با نصب 480 دوربین در سطح شهر دیگر کارت معاینه فنی کنترل نمی‌شود و از طریق دوربین با خودروهایی که ملزم به معاینه بوده و در سامانه ثبت نشده باشند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شمس با بیان اینکه روزانه 400 خودرو در شیراز پلاک‌گذاری شده و در 6 سال گذشته یک میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل شیراز افزوده شده است، گفت: اگر آلودگی هوای ناشی از نقص فنی و سوخت خودروها کنترل نشود، سلامتی شهروندان به خطر افتاده و دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه مجبور می‌شوند از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ‌شهر شیراز در حال حاضر به عنوان شهر پاک معرفی شده است، اما با افزایش خودرو و نبود معاینه فنی وسائط نقلیه مشکلات زیست‌محیطی به وجود آمده است، ادامه داد: تنها راه مقابله با این معضل راه‌اندازی مراکز معاینه فنی و نیز نبود استفاده از خودروهای شخصی است.

شمس اظهار داشت: سهم آلایندگی خودروهای دیزلی در شهر شیراز زیر 2 درصد و موتورسیکلت 24 درصد است و برای مقابله با این معضل با کمک و همکاری پلیس راهور خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند جریمه خواهند شد.

وی بیان کرد: با نصب 480 دوربین در شهر دیگر کارت معاینه فنی کنترل نمی‌شود و از طریق دوربین با خودروهایی که ملزم به معاینه بوده و در سامانه ثبت نشده باشند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: در راستای نوسازی حمل و نقل درون‌شهری نیز با افزوده شدن 286 دستگاه اتوبوس استاندارد، علاوه بر تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان شاهد کاهش استفاده از اتومبیل‌های شخصی خواهیم بود.
 

کد خبر 73836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha