بچه غول نظامی آمریکا زیر پای متمولان چینی

پرشین خودرو: تولید هامر H1، خودروی خشن آمریکایی از سر گرفته شد. این خودرو فقط در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌گیرد همچنین شهروندان چین نیز می‌توانند آن را بخرند.

به گزارش پرشین خودرو، هامر H1 خودرویی مشابه مدل‌های کلاس نظامی است و سازنده‌ی آن، ای‌ام جنرال (AM General) است. خط تولید این شاسی‌بلند قدرتمند، از سال ۱۹۹۲ شروع به کار کرد و تا سال ۲۰۰۶ ادامه داشت که اولین خودرو از مجموعه‌ی هامر‌ بود.

هامر مدل 2001

باب لوتس و هنریک فیسکر، مسئولان شرکت VLF، قراردادی با تولیدکنندگان هاموی (Humvee) امضاء کرده‌اند که بر اساس آن قرار است نسل جدیدی از هامر H1 را در میشیگان تولید کنند. در این کارگاه تولیدی، جمعی از دوستداران بی‌راهه‌نوردی و متخصصین کلاس آف‌رود جمع شده‌اند. در این مدل قرار است موتور و گیربکس‌های تولید جنرال موتورز استفاده شود.

هرچند برند هامر در سال ۲۰۱۰ از سوی جنرال موتوررٰ کنار گذاشته شده و خط تولید H1، از سال ۲۰۰۶ متوقف شده است، AM جنرال کماکان در سال‌های بعدH1 را برای کاربری‌های مختلف به متحدان نظامی ایالات متحده فروخته است. از سال ۲۰۱۳ نسخه‌ای از H1 تحت نام کیت C عرضه شد که این نسخه برای استفاده‌ی غیر نظامیان و با قیمت ۶۰ هزار دلار همراه بود. بخش صادرات هاموی، از این نسخه به آفریقا، اروپا و خاورمیانه صادر کرده است.

H1 جدید پیش از عرضه در آمریکا، به متمولین چینی با حداقل قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود و عرضه امکانات اضافه، قیمت این غول بیراهه‌نوردی را تا ۲۵۰ هزار دلار افزایش می‌دهد. این خودرو با چهره‌ی کلاسیک و خشن خود ارائه می‌شود و همچنین برای تودوزی و فضای داخلی سه انتخاب با نام‌های آلفا، براوو و چارلی وجود دارد که این سه، اولین حروف الفبای نظامی و به‌اصطلاح A ,B ,C نظامی هستند.

interior hummer h1

در زیر کاپوت هم حق انتخاب‌هایی به خریداران داده شده است. چهار نوع موتور مختلف برای ارائه در دسترس‌اند که می‌توان آن‌ها را از نظر میزان مصرف سوخت و استهلاک، از جمله‌ی بدترین‌ها دانست. هرچند جان کاستین مدیر هاموی معتقد است که بعضی می‌خواهند در سرعت‌های پایین، از رانندگی با خودرو لذت ببرند.

البته این خودروساز آمریکایی خوب می‌داند چطور علاقه‌مندانش را راضی نگه دارد. قلب تپنده‌ی این جنگنده یک موتور هشت سیلندر ۶.۵ لیتری دیزل است که در سه نسخه‌ی ۱۹۰، ۲۰۵ و ۲۵۰ اسب بخاری عرضه می‌شود. حالت چهارم هم موتوری از ساخته‌های جنرال موتورز است که همه آن را می‌شناسیم. پیشرانه‌ی LS3 که در شورولت کامارو ZL1 وجود دارد، با حجم ۶.۲ لیتر، ۴۳۰ اسب بخار قدرت و  575 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌کند. این اطلاعات برای علاقه‌مندان خودروهایی آمریکایی کافی است تا تمام صد هامری را که قرار است امسال تولید شود، در زمان کوتاهی پیش‌خرید کنند.

hummer h1 side

کد خبر 73865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha