نسل دوم کاپرا، پیکاپی تجاری با قابلیت های آفرود مناسب+جزئیات

پرشین خودرو: چنانچه بخواهیم کاپرا2 را در یک جمله معرفی کنیم باید بگوییم؛ خودروی مناسب فعالیت های تجاری و روزمره با قابلیت آفرودهای سبک. اما مسئله ای که یقینا به ذهن خواننده متبادر می شود این است که آیا این تعریف برای نسل دوم پیکاپ کاپرا سخن گزافی نیست!؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گذشت حدودا 5 سال از ورود وانت کاپرا به بازار کشور کافی بود تا شاهد حضور نسل بعدی پیکاپ گروه بهمن در ایران باشیم.

20 روز پس از اولین عرضه کاپرا2 به بازار فرصتی دست داد تا این پیکاپ را در جاده های کوهستانی طالقان همراه با تعدادی از خبرنگاران حوزه ی خودرو مورد تست و بررسی قرار دهیم.




 

مکان تست کاپرا2 در جاده های کوهستانی اطراف سد طالقان واقع شده بود، جاده های خاکی و پر شیب اطراف سد نوید از لحظاتی سخت برای نسل دوم کاپرا می داد.همه منتظر بودیم تا شاهد نتایج تست جاده ای و آفرود کاپرا2 باشیم.




 

نسل اول کاپرا در بازار فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و حالا نسل دوم با تغییراتی اساسی در آستانه ورود به بازار است.کاپرا2 در بخش طراحی بیرونی تغییراتی را تجربه کرده است که ظاهری اسپرت و خشن به آن بخشیده است.


در نمای جلوی کاپرا2 شاهد حذف گارد از روی سپر هستیم، چراغ ها به صورت یک تکه طراحی شده و دی لایت (day lighte) به آن افزوده شده است.




 

ترکیب جلو پنجره کروم، سپرهای برجسته تر نسبت به نسل اول، رینگ های آلومینیوم و باربند استیل ظاهری عضلانی به کاپرا2 بخشیده است.




 

در قسمت بار کاپرا2 شاهد افزایش 20 سانتیمتری هستیم که این امر با افزایش فاصله چرخ های جلو و عقب و برای ارتقای پایداری خودرو لحاظ شده است.


با ورود به داخل کابین کاپرا2 متوجه تغییرات اساسی در طراحی داخلی می شویم.تریم داخلی کاپرا2 نسبت به نسل اول در تمامی بخش ها تغییر کرده است که به عبارتی می توان گفت بیشترین تغییرات در کابین خودرو اتفاق افتاده است.


داشبورد با در بر گرفتن یک مونیتور 7 اینچی در وسط و یک مونیتور ال.سی.دی کوچک در بالا به طور کامل متحول شده و حالت مدرن تری به خود گرفته است.




 

فرمان خودرو با امکان کنترل سیستم صوتی نسبت به نسل اول بهبود یافته است.


صندلی های کاپرا2 از کیفیت بسیار بیشتری در مقایسه با کاپرا نسل قبل  برخوردار شده که ترکیب آن با رودوزی دو رنگ و برجسته درب ها فضای داخلی کابین را اندکی لوکس تر کرده است.


بعد از بررسی تغییرات ظاهری و طراحی داخل کابین زمان تست فنی کاپرا2 فرا رسیده بود.اولین نکته بعد از استارت زدن و روشن کردن خودرو سر و صدای بسیار کمتر کاپرا2 نسبت به نسل قبل بود.با آغاز حرکت شاهد قدرت و شتاب خوب کاپرا در حرکت هستیم که از موتور 2378 سی.سی 4 سیلندر میتسوبیشی با توان تولید 125 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متری انتظاری جز این نیز نباید داشت.


شتاب و قدرت حرکتی مناسب کاپرا در جاده هایی با شیب معمولی را به خوبی لمس کردیم.مهمترین تغییر در بخش فنی کاپرا2 مربوط به تغییر فن مکانیکی به الکتریکی می شود که اتفاقا تاثیر بسیار زیادی در کاهش صدای موتور و بالا رفتن راندمان موتور داشته است.




 

این بار برای تست پایداری و سیستم تعلیق کاپرا2 وارد یکی از جاده های خاکی در منطقه طالقان شدیم.با وجود سنگلاخی بودن جاده سیستم تعلیق نسل دوم کاپرا به خوبی ضربات را جذب می کرد و از وارد آمدن تکان های شدید به سرنشینان جلوگیری می کرد.با وجود پیچ های تند و عرض کم جاده کوهستانی، کاپرا 2 از پایداری مناسبی برخوردار بود و سیستم ترمز خودرو به خوبی با راننده همکاری می کرد.


اما نقطه ضعف خودرو به جز خلاصی بیش از اندازه فرمان قدرت کم موتور در دنده 2 و تست آفرود بود که در سربالایی های جاده دچار کمبود قدرت می شد، البته یکی از رانندگان با تجربه آفرود که ما را همراهی می کرد دلیل این امر را وارد آوردن فشار بیش از حد به ماشین و داغ کردن صفحه کلاچ می دانست.




 

از امکانات رفاهی که در نسل دوم کاپرا شاهد بودیم می توان به سیتم مولتی مدیا، آیینه های برقی، چراغ رانندگی در روز، رکاب آلومینیومی، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان قابل تنظیم، دوربین دید عقب، قطب نما، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، قفل مرکزی با ریموت و صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی اشاره کرد.

در آخر با توجه به تجربه رانندگی چند ساعته با کاپرا2 و وارد آوردن فشار زیاد به این خودرو در تست جاده ای و آفرود، با در نظر گرفتن توانایی فنی، امکانات رفاهی، خدمات پس از فروش مناسب، طراحی به روز و قیمت رقابتی خرید این خودرو را با ارزش بالایی همراه می دانیم.



برای کسب هر گونه اطلاع از شرایط فروش کاپرا2 ضمن حضور در نمایندگی های رسمی گروه بهمن می توانید به سایت اینترنتی این شرکت کراجعه کنید.

کد خبر 73873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گودرزی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    0 0
    با سلام به نظر من با توجه به قیمت پیکابهای ژاپنی این خودرو هم در حد خودش خوبه . من این ماشین رو هنوز از نزدیک ندیدم. عکسهای این ماشین روتوی سایت دیدم یه چیزی که خیلی توی ذوق من زد تابه تابودن و فرق بین دور گلگیر عقب ودور گلگیر جلو هستش.درعکس نمونه اولی دور گلگیر جلو وعقب دقیقا یکی هستن ولی نمی‌دونم. چرا این دو نمونه ای روکه در طالقان تست کردن وخبر نگارها عکسهای اونارو توی سایت گذاشتن دور گلگیر هاشون با هم فرق می‌کنه. اگه ایجوری باشه که خیلی زشت می شه