بالابردن کیفیت خودرو از الزامات کاهش تصادفات جاده ای است

پرشین خودرو: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بالا بردن کیفیت خودروهای تولید داخل از الزامات کاهش تصادفات جاده ای است.

به گزارش پرشین خودرو،  سید کمال الدین شهریاری  افزود: در نشست اخیر کمیسیون عمران مجلس با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت نقش خودروسازی در ارتقای شاخص‌های توسعه حمل و نقل مورد بررسی گرفت و مقرر شد در این زمینه اعمال ماده 49 صورت گیرد و به منظور بررسی نقش خودرو در حمل و نقل جاده ای و احصای مشکلات و نارسایی های آن گزارشی مفصل همراه با پیشنهادها و راهکارها تقدیم مجلس شود.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی در استفاده از خودرو باید افزایش یابد بیان کرد: طبق آمار، روز به روز حوادث جاده ای کاهش یافته که این نشان از بهبود تولیدات داخلی در حوزه زمینه خودروسازی است.
شهریاری با بیان اینکه رعایت ایمنی در ساخت جاده ها و خودروها می تواند کاهش تصادفات جاده ای را رقم بزند، افزود: آموزش به مردم از راه های مهم و تاثیرگذار کاهش تصادفات جاده ای ناشی از عوامل انسانی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما نتوانیم توان رقابت پذیری خودروهای تولید داخل را افزایش دهیم به افق بهتری در این صنعت نخواهیم رسید.

شهریاری اظهارکرد: کاهش تعرفه واردات خودرو شاید درآمد دولت از این طریق را کم کند اما می تواند در آینده توان رقابتی در حوزه تولید را در تولیدات داخلی افزایش دهد.
وی با بیان اینکه با ادامه روند کنونی هیچ گاه به صفر شدن میزان تصادفات جاده ای نمی رسیم، گفت: در زمان حاضر با وضع تعرفه های بالا برای خودروهای وارداتی تولید داخل را مدیریت می کنیم که این اشتباه محرز است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داشتن برنامه ریزی مشخص و استراتژی معین یکی از راهکارهایی است که می تواند سهم صنعت خودروسازی در کاهش تصادفات جاده ای را افزایش دهد.
وی یادآور شد: بالا بردن کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده در زمینه صنعت خودرو از الزاماتی است که باید مدنظر تولید کننده قرار گیرد.

اقتصاد انلاین

کد خبر 73928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha