مکسوس V80؛ خودرویی ویژه ی ترانسفر های شهری+جزئیات

پرشین خودرو: بازار مینی بوس ها از سال 93 عضوی جدید را در میان خود می بیند که با وجود شایستگی های فراوان آنچنان که باید و شاید به سهم مناسبی از بازار ون های مسافری شهری دست پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در سفری یک روزه با نیت تست جدیدترین پیکاپ بهمن موسوم به کاپرا2 فرصتی نصیبمان شد تا این مینی بوس کمتر شناخته شده  گروه بهمن را از نزدیک تست و آزمایش کنیم.

 



با مشاهده قابلیت های فنی و رفاهی مکسوس وی80 اولین نکته که ذهن را مشغول می کند سهم نسبتا پایین این مینی بوس از بازار خودروهای مسافربری شهری است.

مکسوس وی80 از محصولات سایک موتور چین است که توسط بهمن مونتاژ و به بازار عرضه شده است.سایک موتور را در بازار ایران بیشتر با نام ام.جی می شناسند و قالب علاقه مندان با کیفیت بالای محصولات این برند مطرح چینی آشنایی دارند.

 


V80 یک مینی بوس چینی دیزلی 16نفره است که از یک موتور توربودیزل به حجم 2.5 لیتر بهره می‌برد و توانایی تولید قدرتی معادل 136 اسب‌بخار را در 3800 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 330 نیوتن‌متر را در 1800 دور در دقیقه دارد که در زمان حرکت به خوبی این قدرت موتور به چرخ ها منتقل می شود.

 


ظرفیت مخزن سوخت این خودرو 80 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. از دیگر ویژگی‌های این مینی بوس خوش‌قیافه و لوکس رینگ‌های 16 اینچی، ترمز ABS با سیستم کمکی ترمز EBD، سیستم تعلیق مک فرسون مستقل برای هر چرخ با اکسل یکپارچه و دو کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلوست.

برخورداری از قدرت موتور 135 اسب بخار و سرعت 160 کیلومتر بر ساعت همراه با گیربکس 5 دنده از دیگر ویژگی های این مینی بوس محسوب می شود.

 


رانندگی با وی80 بسیار نرم و راحت است و خبری از صداهای مزاحم که در سایر ون ها و مینی بوس ها امری طبیعی به شمار می رود، نیست.

با توجه به توانایی های فنی و امکانات رفاهی مکسوس وی80 مانند طراحی بدنه بدون شاسی و یکپارچه، تاییدیه ایمنی 4 تاره CNCAP، تاییدیه ایمنی 2 ستاره ANCAP، ایربگ راننده، ظرفیت 16 مسافر، سیستم تهویه مطبوع جلو و عقب، کمربند ایمنی سرنشینان، درب متحرک کشویی و گارانتی 200 هزار کیلومتری وی80 به خوبی می تواند در ترانسفر شهری و جاده ای توریست ها، سرویس وی.آی.پی شرکت ها و ادارات ایفای نقش کند.

 


این محصول سایک موتور در کشورهای آسیایی، آفریقایی، استرالیا و نیوزیلند از سهم بازار خوبی برخوردار است که فارغ از بحث فنی خودرو سهم طراحی داخلی کابین قابل چشم پوشی نیست.استفاده از متریال باکیفیت در اجزای داخلی این ون تشریفاتی تاثیر به سزایی در موفقیت های وی80 داشته است.

 


در کابین وی80 رنگ کرم و خاکستری با هم ترکیب دلنوازی را ایجاد کرده که در کنار سقف 2متری مجهز به سانروف و داشبوردی که صفحه کیلومتر آن در وسط قرار گرفته حسی ناب از سفر با یک مینی بوس تشریفاتی را برای راننده و سرنشینان فراهم خواهد کرد.

وی80 در سال 2004 در انگلستان تولید شد و در سال 2011 با مشارکت LEYLAND و SAIC MOTOR برای ادامه ی تولید به کشور چین رفت.



 

علاقه مندان برای کسب اطلاع بیشتر از وی80 ضمن مراجعه حضوری به نمایندگی های رسمی می توانند به سایت این شرکت مراجعه کنند.

کد خبر 73944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha