سایپا در 2سال اخیر به جای ضرر، سود آور شده است

پرشین خودرو: انعقاد قراردادهای جدید سایپا با بزرگان جهان می تواند به سودآوری این مجموعه و افزایش حجم صادرات کمک شایانی کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گروه خودروسازی سایپا یکی از بزرگترین خودروسازان خاورمیانه و البته ایران است که در سال های 93 و 94 حال و روز خوبی نداشت و مشکلات مالی این شرکت را تا ورشکستی نیز پیش برد.
دیون مالی بسیار بالایی که طی سال های متمادی بر دوش این مجموعه خودروسازی سنگینی می کرد تمام تاریخچه این شرکت را تحت الشعاع قرار داده بود و اگر تدبیری اندیشیده نمی شد، شاید امروز از نام سایپا تنها چند خودرو درخیابان های کشور باقی می ماند.
تغییرات در 9 خرداد 94 اولین شوکی بود که به سایپا وارد شد و شاید بی خود نیست که ورزشکاران تغییر سرمربی و مدیر تیم های ورزشی را به شوک تشبیه کرده و آن را همیشه مثبت ارزیابی می کنند.
با ورود دکتر جمالی که یک مدیر حوزه پول و سرمایه بود، ورق برگشت و با حمایت های دولت و هیات مدیره سایپا و تصمیماتی که مدیر جدید این مجموعه گرفت این بیمار رو به موت کشور، دوباره روی پای خود ایستاد.
محمدرضا نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان تهران با تایید مشکلات سایپا تا قبل از خرداد94 گفت: بی شک و به طور 100درصد سایپا در 2 سال اخیر از حالت زیان ده بودن توانسته است به سود دهی برسد.
وی ادامه داد: این اتفاق نشان دهنده تغییری خوب است که با قراردادهای جدید همراه بود و خوشبختانه قراردادی که با سیتروئن بسته شد به رفع مشکلات سایپا کمک شایانی کرد.
این قطعه ساز ایرانی تاکید کرد: تمامی قراردادهای سال گذشته سایپا با خودروسازان همچون سیتروئن و مشارکت هایی که این مجموعه با رنو و سایر شرکت ها منعقد کرد می تواند راه توسعه این شرکت را هموار کند و باید به مدیریت این مجموعه خدا قوت گفت.
وی با اشاره به این مطلب که تمام قراردادهای جدید سایپا با خودروسازان جهانی می تواند بر اقتصاد این مجموعه موثر باشد، گفت: وقتی این شرکت از قدرت و بازار برندهای مطرح جهان برخوردار شود بی شک بخش صادرات محصولات خودرویی و قطعات نیز تکان خوبی خواهد خورد.
نجفی منش در مورد تسویه حساب سایپا با قطعه سازان نیز خاطرنشان کرد: همه می دانند که قطعه سازان مبالغ بسیار زیادی از خودروسازان بزرگ کشور طلب دارند اما؛ باید عرض کنم که در سایپا در 2 سال اخیر روند پرداخت کمی بهتر شده اما هنوز جای کار دارد.

کد خبر 73952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha