پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: یکی از عملیات مورد نیاز در مدیریت بزرگراهی، مدیریت رمپ‌ها است که این عملیات در پل شهید صدر به صورت خودکار انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو،  ایلوش وزیری با بیان اینکه در پل شهید صدر پنج رمپ فرعی شامل ورودی‌های کاوه، قیطریه، کامرانیه و امام علی (ع) در عرشه شمالی و همچنین ورودی مدرس در عرشه جنوبی، وجود دارد و در این پنج نقطه عملیات مدیریت رمپ صورت می‌پذیرد گفت: هدف مدیریت رمپ ایجاد تعادل میان ظرفیت بزرگراه و تقاضای تردد در رمپ است که این امر با استفاده از تنظیم تعداد وسائل نقلیه‌ای که وارد بزرگراه می‌شوند، محقق می‌شود و عملیات مدیریت رمپ با تقسیم کردن و کنترل وسائل نقلیه‌ای که قصد وارد شدن به مسیر اصلی را دارند موجب کاهش تراکم بزرگراه و همچنین کاهش احتمال تداخل در ناحیه ادغام مسیر اصلی با خروجی رمپ می‌شود. در نتیجه مدیریت رمپ با کنترل تعداد وسائل نقلیه‌ای که وارد مسیر اصلی بزرگراه می‌شوند، جریان ترافیک را ثابت و روان نگاه می‌دارد.

وی افزود: برای عملکرد صحیح مدیریت رمپ می‌بایست هم داده‌های شناسگرهای نصب شده در مسیر اصلی و هم داده‌های شناسگرهای موجود در رمپ که به صورت آنلاین جمع‌آوری و تحلیل می‌شوند و براساس این سیستم در راستای روانی ترافیک میزان تردد و ورود به پل کنترل می‌شود. بدین منظور اگر ظرفیت پل به گونه‌ای باشد که موجب ترافیک شود با نصب چراغی همانند چراغ‌های تقاطع، رانندگان حق ورود بر روی پل صدر را نخواهند داشت و در زمان قرمز لازم است پشت خط ایست توقف کنند. این سیستم کنترل میزان تردد خودروها را برحسب ظرفیت تعیین می‌کند.

وزیری تأکید کرد: بکارگیری سیستم کنترل رمپ توانسته است باعث بهبود ضریب اشغال در مسیر اصلی در زمان اوج ترافیک صبحگاهی و اوج ترافیک بعد از ظهر حاصل کند، البته بدیهی است این سیستم آثار معکوسی بر وضعیت جریان ترافیک در داخل رمپ‌ها دارد که بر اساس اولویت تعیین شده برای مسیر اصلی که پل صدر می‌باشد، در مجموع نتیجه مطلوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به این که بررسی‌های دقیق تر در این خصوص نیازمند برداشت آمار تقاضای سفر و مقایسه حالات مختلف در روزهای متفاوت با تقاضای متفاوت است که در شرکت کنترل ترافیک تهران در دست بررسی است، یادآور شد: پس از انجام مطالعات شبیه‌سازی ترافیکی در محورهای شهران-دماوند، شهید همت و آزادگان و همچنین بررسی‌های صورت گرفته مجموعاً تعداد ۴۴ سیستم کنترل رمپ جانمایی و پیشنهادشده است که از این تعداد ۵ سیستم در محور پل صدر به بهره‌برداری رسیده است.

مهر

کد خبر 73973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha