۸۰ درصد تردد خودروهای سنگین به استان تهران رصد می‌شود

پرشین خودرو: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از رصد ۸۰ درصدی تردد خودروهای سنگین در این استان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، علی اکبر پور احمدنژاد  با اشاره به راه اندازی سامانه رصد جاده‌ای در جاده‌های منتهی به استان تهران گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که ۸۰ درصد تردد خودروهای سنگین و باری به استان تهران را به صورت آنی رصد می‌کنیم.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: با رصد جاده‌ای می‌توان در آن واحد مبداء، مقصد، نوع بار و بارنامه و ترانزیت بودن کالا را تشخیص داد.
وی گفت: در سال ۹۵ با همین ابزار به ۱۳۷ شرکت حمل و نقل بار در استان تهران که مشکوک به حمل کالای قاچاق بودند اخطار قانونی داده شد.
پوراحمدنژاد افزود: در حوزه حمل و نقل خرد نیز با ۷۶ باربری برخورد قضایی انجام شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع انبار‌ها گفت: بر این اساس تاکنون ۱۹ هزار انبار و مکان دپوی کالا در استان تهران شناسایی شده است که پیش بینی ما این است که این رقم تا ۲۴ هزار نقطه نیز خواهد رسید.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: فقط در شهر تهران حدود ۱۱ هزار و ۸۷۱ انبار شناسایی شده است که اتفاق بزرگی در بازدارندگی قاچاق در سطح استان محسوب می‌شود.
پوراحمدنژاد گفت: بخشی از این انبار‌ها اماکن مسکونی هستند و عمدتا در بازارهای اصلی شهر تهران قرار دارند که شهرداری باید به دلیل تغییر کاربری آن‌ها را مورد پیگرد قرار دهد.

وی به مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق با کمک اصناف و اتحادیه‌های صنفی در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: برخی از اتحادیه‌ها متاسفانه نخواسته یا نتوانسته اند در بازرسی از صنوف خود عملکرد خوبی داشته باشند به همین خاطر از نیمه خردادماه طرح عملیاتی رصد و پالایش از سطح عرضه با محوریت بازرسی اصناف و بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان تهران آغاز خواهد شد.

۷۳۱ سایت اینترنتی فعال در فروش کالای قاچاق مسدود شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در سال ۹۵ حدود ۷ هزار و ۶۰۰ سایت فعال در فضای مجازی ازجانب دستگاه‌های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که پلیس فتا اعلام کرد ۷۳۱ سایت پس از اثبات فعال بودن در حوزه قاچاق مسدود شده اند.
علی اکبر پور احمدنژاد افزود: براساس گزارش پلیس فتا برخی از اعضای اصلی این سایت‌ها نیز به خاطر مشارکت در فعالیت عرضه و فروش کالای قاچاق دستگیر شده اند.
وی با بیان اینکه فضای مجازی جولانگاه بسیاری از فعالان حوزه قاچاق شده است، گفت: اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران تلاش زیادی برای رصد و مبارزه با عرضه قاچاق در حوزه فضای مجازی داشته و دارند و سعی می‌کنند این فضا را برای قاچاقچیان ناامن کنند.

پوراحمدنژاد افزود: روزانه ده‌ها تلفن از شهروندان شهرهای مختلف استان تهران به این کمیسیون انجام می‌شود و ما براساس گزارش‌های مردمی کشفیات خوبی در حوزه مبارزه با عرضه قاچاق و نگهداری آن داشته ایم.
وی با بیان اینکه پلیس آگاهی تهران در سال ۹۵ شش هزار و ۴۲۵ پرونده در حوزه مبارزه با قاچاق تشکیل داده است، گفت: گرچه این پرونده‌ها در مقایسه با سال ۹۴ تن‌ها ۱۵ درصد رشد داشته است، اما ارزش ریالی آن معادل ۴۷۶ میلیارد تومان یعنی ۱۷۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: این امر نشانگر آن است که تمرکز ما بر مبارزه با باندهای سازمان یافته و کالاهای کلان قاچاق بوده است.
پوراحمد نژاد با بیان اینکه رصد کالاهای سلامت محور از تکالیف دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: بازرسی هایی در این زمینه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ سی برابر افزایش یافته است.
وی افزود: در محاکم قضایی و سازمان تعزیرات استان تهران نیز در سال ۹۵ هجده هزار و ۲۷۹ پرونده تشکیل شد که نسبت به سال ۹۴ ده درصد رشد داشت، اما ارزش ریالی این پرونده‌ها ۳۵۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

کشف دو محموله بزرگ باطری خودرو و کولر گازی در استان تهران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در دو روز گذشته محموله بزرگ باطری خودروی قاچاق در غرب استان کشف و ضبط شد.
علی اکبر پوراحمدنژاد افزود: این محموله حامل ۳ کانتینر کالای قاچاق بوده و ۶ نفر در ارتباط با آن دستگیر شده اند.
وی گفت: امروز صبح نیز ماموران پلیس آگاهی استان ۱۱ کانتینر کولرگازی قاچاق در غرب استان کشف و ضبط کردند.
پوراحمدنژاد افزود: همچنین در پی گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر عرضه میوه‌های لوکس قاچاق در پاساژهایی در شمال تهران ماموران مبارزه با کالای قاچاق طی هفته گذشته به این پاساژ‌ها سرکشی کرده و ۴ و نیم تن انواع میوه خارجی بسیار گران قیمت قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده انسانی از این میوه‌ها را تایید نکرده اند، گفت: بنابراین این کالا‌ها امحا خواهد شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه براساس قانون جدید مبارزه با کالا، مجال فروش کالاهای قاچاق از بین رفته است، افزود: سازمان اموال تملیکی باید زمینه صادرات کالاهای ضبط شده را در صورتی که نمونه داخلی نداشته باشد صادر کند که به دلیل نداشتن ضمانت برای اینگونه کالا‌ها هنوز اقبالی برای صادرات آن از کشورهای هدف بوجود نیامده است.

پوراحمدنژاد گفت: همچنین براساس این قانون کالاهایی که نمونه داخلی دارد باید امحا شود.
وی افزود: کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق استان تهران درحال دریافت مجوزهای لازم برای امحای کالاهای انبارشده قاچاق در سازمان اموال تملیکی است و امیدواریم امسال بتوانیم هر یک ماه یک بار عملیات امحای کالاهای قاچاق را انجام دهیم.

واحدمرکزی خبر

کد خبر 73975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha