کد خبر 73977
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

پرشین خودرو: «سامانه ثبت‌نام اینترنتی تلفن ثابت» با نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در راستای سهولت دسترسی متقاضیان به سرویس تلفن ثابت، راه‌اندازی شد.

به گزارش«پرشین خودرو»، «سامانه ثبت‌نام اینترنتی تلفن ثابت» با نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در راستای سهولت دسترسی متقاضیان به سرویس تلفن ثابت، راه‌اندازی شد.

 
 ثبت نام تلفن ثابت اینترنتی شد/نظارت رگولاتوری برنحوه واگذاری خطوط


این سامانه در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و سهولت دسترسی متقاضیان به سرویس تلفن ثابت و با پیگیری رگولاتوری، در شرکت مخابرات ایران راه اندازی شده است.

براین اساس متقاضیان تلفن ثابت در سطح کشور علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین و دفاتر پیشخوان دولت، می‌توانند به شیوه غیرحضوری با مراجعه به پورتال شرکت مخابرات ایران در بخش تلفن ثابت به صورت اینترنتی، درخواست دریافت خط تلفن بدهند و هزینه آن را واریز کنند. در این فرآیند احراز هویت متقاضیان، هنگام تحویل خط تلفن در محل مشترک انجام می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که با توجه به تعهدات پیش‌بینی شده در پروانه شرکت مخابرات ایران، این اپراتور باید حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ درخواست متقاضی، خط تلفن ثابت تقاضا شده را دایر و به مشترک تحویل دهد.

این درحالی است که هم اکنون فیشهای تلفن بسیاری از متقاضیان در نقاط مختلف کشور، همچنان در نوبت انتظار است و راه اندازی سامانه ثبت نام تلفن ثابت، می تواند باعث نظارت رگولاتوری بر نحوه واگذاری این خطوط تلفن شود.

طبق اعلام رگولاتوری، شکایاتی از سوی متقاضیان درباره تاخیر در واگذاری تلفن ثابت اعلام می شود که به دلیل گستردگی استان ها و ثبت نام های حضوری در استانها، نیاز به سیستم یکپارچه‌ای برای نظارت و سنجش عملکرد مخابرات احساس می شد که این سیستم امکان رصد میزان درخواست‌های ارائه شده و پاسخ داده شده را فراهم می‌کند.

 

 

 

منبع: مهر

کد خبر 73977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha