کد خبر 73979
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
پروازهای جهانی بریتیش ایرویز لغوشدند

پرشین خودرو: پس از این‌که سیستم‌ IT برتیش ایرویز دچار اختلال شدید شد، این شرکت هواپیمایی همه پروازهای روز شنبه از دو فرودگاه بزرگ لندن را لغو کرد و همچنان تلاش می‌کند هرچه سریع‌تر برنامه پروازهای خود را به حالت عادی بازگرداند.

به گزارش  پرشین خودرو،  هزاران مسافر پس از این‌که هواپیماهای متعدد به دلیل قطعی سیستم‌های بزرگ زمین‌گیر شدند، در فرودگاه‌ها سرگردان ماندند.

بریتیش ایرویز اعلام کرد مهندسان این شرکت به سختی تلاش می‌کنند تا خدمات را دوباره فعال کنند و امیدوار است بیشتر پروازهای انگلیس روز یکشنبه از سر گرفته شوند.

با این همه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این اختلال ممکن است به مدت چندین روز ادامه پیدا کند و بریتیش ایرویر با هزینه‌های هنگفتی برای جبران خسارت مسافرانی که از پروازهایشان از فرودگاه‌های گتویک و هیترو بازمانده اند روبه‌رو خواهد شد.

در حالی که گروه‌های IT تلاش می‌کنند سیستم را تعمیر کنند صحنه‌های هرج و مرج در فرودگاه‌های گتویک و هیترو دیده می‌شود، زیرا مردم تلاش می‌کردند برای تعطیلات طولانی هفته و تعطیلات مدارس به خارج سفر کنند.

همه سیستم‌های چک پرواز و عملیاتی بریتیش ایرویز از جمله خطوط تلفن خدمات مشتری و سیستم رزرو مجدد پرواز در نتیجه این مشکل از کار افتاده‌اند. این حادثه تاثیر منفی بر فعالیت‌های بریتیش ایرویز در سراسر جهان داشته است.

الکس کروز، مدیرعامل بریتیش ایرویز اظهار کرد: این شرکت هواپیمایی برای مشکل بزرگی که مشتریانش به ویژه خانواده‌هایی که به تعطیلات می‌رفتند را آزرده ساخته، بسیار متاسف است.

از مسافران خواسته شده وب سایت و حساب توییتری بریتیش ایرویز را پیش از حرکت به فرودگاه چک کنند.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرده تصور می‌رود این مشکل ناشی از یک منبع نیرو باشد و هیچ شواهدی از حمله سایبری دیده نمی‌شود.

بر اساس گزارش گاردین، بریتیش ایرویز پیش از ساعت شش بعد از ظهر روز شنبه همه پروازها را لغو کرد و بعد از آن اعلام کرد همه پروازها برای کل روز زمین‌گیر خواهند ماند و به مسافران هشدار داد به فرودگاه نروند.

جان استریکلند، مشاور صنعت هوایی، پیش‌بینی کرد: این اختلال به مدت چندین روز ادامه پیدا کند.

مسافران متعددی در فرودگاه هیترو اظهار کردند که از لغو پروازهایشان اطلاعی نداشتند و بیش از یک ساعت پس از این که این شرکت هواپیمایی‌ با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی این تصمیم را اعلام کرد، اطلاع یافتند.

مسافران تحت قانون اتحادیه اروپا بابت لغو یا تاخیر در پروازهایی که از مبدا اتحادیه اروپا حرکت می‌کنند یا توسط یک شرکت هواپیمایی اروپایی اداره می‌شوند، حقوقی دارند. تاخیر بیش از سه ساعت برای پروازهای مسیر کوتاه حداقل (۱۵۰۰ کیلومتر) ۲۵۰ یورو جبران خسارت دارد، در حالی که این رقم برای پروازهای مسیر متوسط (۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ کیلومتر) ۴۰۰ یورو است. برای پروازهای مسافت‌های طولانی (بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر) تاخیر سه تا چهار ساعت، ۳۰۰ یورو و تاخیر بیش از چهار ساعت ۶۰۰ یورو جبران خسارت دارد. ژ

شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند برای مسافرانی که پروازهای آنها بیش از دو ساعت تاخیر دارد غذا و نوشیدنی فراهم کرده و همچنین برای تاخیرهای شبانه اقامت در هتل را تدارک ببینند.

ایسنا

کد خبر 73979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha