کد خبر 73999
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
معرفی رشته «تعمیر موتور خودرو»

پرشین خودرو: فارغ‌التحصیلان رشته «تعمیر موتور خودرو» با ساختمان و کاربرد موتورهای احتراق داخلی آشنای کامل بوده و ضمن شناسایی ایراد موتور، می‌توانند به رفع مشکل بپردازند.

به گزارش  پرشین خودرو،‌ رشته «تعمیر موتور خودرو» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد.

*معرفی رشته

امروزه تکنولوژی، شتابان رشد و توسعه می‌یابد و در این میان صنعت خودرو جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد. با توجه به جایگاه ویژه خودرو در جهان امروز رشته تعمیر خودرو از رشته‌های کاربردی و آینده دار است.

این رشته یکی از رشته‌های گروه مکانیک است که در آن آموزش‌های مربوط به صنعت خودرو انجام می‌گیرد. دانش‌آموزان وارد شده به این رشته باید علاوه بر علاقه، استعداد فنی و خلاقیت از سطح علمی مناسب در درس‌های فیزیک و ریاضی برخوردار باشند.

*سطح آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان طی دوران تحصیل در این رشته با گذراندن 110 ساعت آموزش‌های عمومی، فنی و کارگاهی و شایستگی‌های غیرفنی ضمن خواندن کتب تخصصی و عمومی از قبیل محاسبات فنی، تکنولوژی و کارگاه مولد قدرت، ریاضی، فیزیک و ... با اساس کار، ساختمان و کاربرد موتورهای احتراق داخلی آشنا شده و مهارت‌ شناسایی قطعات مختلف تشکیل دهنده خودرو، ساختمان، طرز کار هر یک و عیب‌یابی مربوط به آنها و رفع این عبوب، انواع سیستم‌های سوخت‌رسانی، بنزینی و گازسوز، نحوه استفاده از مدارک فنی خودرو و کاربرد آنها را آموزش می‌بینند.

*آینده تحصیلی و شغلی

پس از فراغت از تحصیل و کسب دیپلم مهارت تعمیر خودرو، دانش‌آموزان می‌توانند جهت اشتغال در کارخانجات، مؤسسات صنعتی دولتی و خصوصی که به تولید یا تعمیر انواع مختلف خودرو می‌پردازند نظیر شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا و ... و یا در شرکت‌های تولید قطعات و لوازم یدکی انواع خودروها و یا در تعمیرگاه‌های نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروساز مشغول گشته و یا به صورت شخصی کارآفرینی نموده و خود اقدام به دایر نمودن تعمیرگاه‌های مربوطه نمایند.

در ضمن در صورت علاقه به ادامه تحصیل می‌توانند پس از پایان دوره هنرستان از طریق شرکت در آزمون کنکور ناپیوسته فنی و حرفه‌ای در آموزشکده‌های سراسری فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد، دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کاردانی همان رشته به ادامه تحصیل پرداخته و پس از فارغ‌التحصیل شدن در این دوره در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته آن مراکز ادامه تحصیل دهند.

* ساعت آموزش

رشته «تعمیر موتور خودرو» دارای 110 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 2 ساعت شایستگی‌های پایه، 57 ساعت شایستگی‌های فنی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «ریاضی 1 متشکل از 2 واحد نظری»، «تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی درجه 2 متشکل از 6 واحد نظری و 12 واحد عملی»، «تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی درجه 1متشکل از 7 واحد نظری و 13 واحد عملی»، «کاربرد مدارک فنی خودرو متشکل از یک واحد نظری و یک واحد عملی»، «تعمیرکار اتومبیل گازسوز متشکل از 2 واحد نظری و 4 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

فارس

کد خبر 73999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha