کد خبر 74042
۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
آغازفعالیت خودروسازکره ای در ایران

پرشین خودرو: با اجرایی شدن برجام شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی به ایران بازگشت و هم‌اکنون نیز به دنبال گسترش فعالیتهای خود در صنعت خودرو است.

به گزارش پرشین خودرو،  در دهه گذشته هیوندای در ایران حضور داشت و برخی محصولاتش همچون آوانته و ورنا در داخل تولید می‌شد اما چند سال پیش به دنبال برخی تحریم‌های خارجی، این شرکت همچون برخی دیگر از خودروسازان خارجی ایران را ترک کرد و تولید این خودروها نیز متوقف شد.

با این حال با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید و مخصوصا اجرایی شدن برجام از حدود دو سال پیش روند بازگشت خودروسازان بین‌المللی به ایران آغاز شد و به دنبال آن شرکتهایی همچون پژو، سیتروئن و همچنین هیوندای به ایران بازگشتند.

پژو در دور جدید فعالیتهای خود در ایران به دنبال تولید خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ است که البته تولید انبوه پژو ۲۰۰۸ از حدود دو هفته پیش آغاز شده است. سیتروئن نیز به دنبال تولید چند محصول جدید خود در ایران است که طبق شنیده‌ها تا چند ماه آینده تولید اولین محصول سیتروئن آغاز خواهد شد.

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی نیز حضور مجدد در ایران را با تولید خودروهای آی‌۱۰ و آی‌۲۰ آغاز کرد و در حال حاضر نیز به دنبال توسعه فعالیتهای خود در ایران است؛ به‌گونه‌ای که در جدیدترین اتفاق در این زمینه اعلام شد خودروی هیوندای اکسنت نیز در ایران به تولید خواهد رسید.

روند بازگشت خودروسازان بین‌المللی و تولید خودروهای خارجی در ایران در حالی است که کارشناسان معتقدند تولید و مونتاژ خودروهای خارجی در ایران باعث افزایش اشتغال در صنعت خودروی داخلی، توسعه صنعت قطعه‌سازی و همچنین کاهش خروج ارز برای واردات خودروهای آماده خواهد شد.

ایسنا

کد خبر 74042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha