کد خبر 74202
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
 ۷۰ درصد ظرفیت قطارپرند خالیست

پرشین خودرو: در حالی که قطار حومه ای تهران ـ پرند روزانه ۱۱ نوبت حرکت می کند، حدود ۷۰ درصد ظرفیت این قطار خالی از مسافر است.

به گزارش  پرشین خودرو،  در حال حاضر قطار حومه ای تهران ـ پرند در ۱۱ نوبت رفت و ۱۱ نوبت برگشت، جابه جایی مسافران را انجام می دهد. با این حال حدود ۷۰ درصد ظرفیت این قطارها خالی است.

امسال ظرفیت مسافرگیری قطار حومه ای (ریل باس) پرند سه برابر افزایش یافته است؛ با این حال حدود ۷۰۰۰ نفر از ۱۰۰۰۰ نفر ظرفیت روزانه ایجاد شده خالی است که مسوولان خواستار همکاری گروه های ذینفع برای جذب مسافر هستند.

هم اکنون شرکت قطارهای حومه ای در جهت فرهنگ سازی به منظور استفاده از قطار پرند، به دانشجویان بلیت رایگان ارایه می دهد. همچنین پارکینگی با ظرفیت ۲۰۰ خودرو در ایستگاه پرند احداث شده و نیز ساخت ایستگاههای دیگری در نزدیکی دانشگاه آزاد و در شاهراه میانی شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

با توجه به ۹۱ هزار واحد مسکن مهر و جمعیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفری که برای شهر جدید پرند پیش بینی شده، بجز قطار حومه ای، مترو نیز توسط شرکت عمران شهرهای جدید در حال ساخت است. هم اکنون برای تکمیل این مترو ۴۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است و در صورت تامین اعتبار، احتمالا مترو پرند نیز نیمه دوم سال جاری افتتاح می شود. البته فروردین ماه سال جاری مترو فرودگاه امام (ره) افتتاح شد که ۳۵ کیلومتر از کل مسیر تهران ـ پرند را شامل می شود.

کد خبر 74202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha