سایپا در 2سال 90درصد اصلاح ساختار مالی را تجربه کرد

پرشین خودرو: گروه خودروسازی سایپا اقداماتی برای جذب سرمایه گذاری انجام داده اما هنوز نتوانسته است خود را با بنگاه های سرمایه ای همچون بورس هم تراز کند.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن اعلام این مطلب گفت: سایپا در 2 سال اخیر تا 90 درصد اصلاح ساختار مالی داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خلا مدیریت داخلی و ساختارهای مالی سایپا در سال های گذشته مشهود بود و اقدامات ناپخته سال های گذشته در این مجموعه، این شرکت را به یک شرکت ورشکسته مالی تبدیل کرده بود مدیریت جدید در 2 سال گذشته توانست خلاءهای بیان شده را پر کند.
محبی نژاد تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ کدام از شرکت های سایپا بر اساس قوانین تجاری مشمول قانون ورشکستگی نمی شوند و خود شرکت مادر نیز حال و احوالش خوب شده و دیگر جای نگرانی نیست.
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن در مورد قراردادهای همکاری گروه سایپا با خودروسازان خارجی گفت: همکاری با شرکت های خارجی به نفع این گروه است به شرط اینکه الزامات 4 گانه در همه مشارکت ها دیده شود.
وی تصریح کرد: رعایت تولید خودروهای جدید با عمق ساخت داخلی حداقل 40 درصد، صادرات حداقل 30 درصد از تولیدات، جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال دانش فنی 4 گانه هایی هستند که باید خودروسازان و شرکت های جوینت ونچر رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه سایپا در قالب این نظام حرکت کند به نفع کشور، مجموعه و قطعه سازان خواهد بود.

کد خبر 74249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha