کد خبر 74290
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵
بازداشت مسؤول سرگردانی ٤٠٠ زائر

پرشین خودرو: مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی، از بازداشت موقت مسؤول سرگردانی ٤٠٠ زائر مشهدی در عراق و پلمپ شركت مجری، به دستور قضایی خبر داد.

به گزارشش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، جواد شاد با اشاره به رفع مشكل زائرانی كه در عراق مانده بودند، به ایسنا گفت: با پیگیری استاندار خراسان رضوی، وزیر فرهنگ و ارشاد، رییس سازمان حج و كنسولگری ایران در نجف، گروهی از زائران سرگردان در نجف، صبح امروز، (شنبه ١٣ خردادماه) با پرواز به مشهد منتقل شدند اما گروه دیگر چون پرواز خالی پیدا نكردند، مجبور شدند از راه زمینی با اتوبوس خود را به اهواز برسانند و از آنجا به مشهد بیایند.

او درباره احتمال جا ماندن زائری از این گروه در عراق، اظهار كرد: ما آمار یا اطلاعات دقیقی از شمار این زائران نداریم. چندبار هم از مجریان درخواست كردیم فهرست زائران را بدهند، اما ندادند. فقط می‌دانیم همه آنهایی كه به كنسولگری ایران در نجف مراجعه كرده‌اند، بازگشته‌اند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی با اشاره به دستور دادستانی مشهد برای تشكیل پرونده در این مورد، گفت: شخصی كه این كاروان را اعزام كرده بود، به دستور قضایی بازداشت موقت شده تا به موضوع پرونده رسیدگی شود.

وی یادآور شد: قبلا درباره فعالیت‌های غیرمجاز چنین اشخاصی هشدار داده بودیم. این فرد كه با ارائه خدمات نامناسب سبب نارضایتی زائران شده، بدتعهدی داشته و فعالیت غیرمجاز زیارتی انجام داده قبلا سابقه چنین أعمالی را داشته و شركتش هم پلمپ شده بود. متاسفانه این بار در یك دفتر بیمه در شهر مشهد، به گرفتن مسافر اقدام كرده بود كه این محل نیز پلمب شد.

شاد گفت: این زائران قرار بود شنبه ٦ خردادماه به كشور برگردند كه با خلف وعده كردن مجری سفر از پرداخت هزینه هتل و تهیه بلیت برگشت، یك هفته در عراق بلاتكلیف بودند. حتی برخی از آنها نیمی از روز جمعه را بدون هتل و در دمای حدود ٥٠ درجه سپری كردند تا سرانجام با پی گیری‌ها، موفق شدند به كشور برگردند.

مدیر حج خراسان رضوی با تاكید بر اینكه ثبت نام مجاز و رسمی عتبات عالیات به صورت اینترنتی انجام می‌شود و فهرست دفاتر خدمات زیارتی از طریق وب سایت عتبات در دسترس قرار دارد، از مردم خواست به توصیه‌هایی كه درباره سفر عتبات عالیات وجود دارد بیشتر توجه نشان دهند تا دچار چنین مصائبی نشوند.

کد خبر 74290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha