با هارلی‌ دیویدسن اولترا لیمیتد 2017 آشنا شوید+تصاویر

پرشین خودرو: در میان محصولات هارلی دیویدسن، مدل اولترا لیمیتد به جهت ابعاد جذاب و طراحی اصیل، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش پرشین خودرو، از دید تاریخ‌نویسان صنعتی، هارلی دیویدسن، یکی از مهم‌ترین سازنده‌های موتورسیکلت در جهان است. قدمت این برند به سال ۱۹۰۴ باز می‌گردد و به نوعی اولین شرکت تولیدکننده‌ی موتورسیکلت در تاریخ محسوب می‌شود که محصولات خود را به چندین کشور در سراسر دنیا صادر می‌کرد. با توجه به رشد فروش موتورسیکلت‌های ژاپنی، سودآوری هارلی دیویدسن کاهش چشمگیری پیدا کرده؛ اما حمایت مردم و سرمایه‌گذاران امریکایی، این برند را زنده نگه‌داشته است و مدل‌های جدید با رعایت اصالت در طراحی، همچنان توسط هارلی دیویدسن ساخته و رونمایی می‌شوند. از نظر علاقه‌مندان صنعت موتورسیکلت، هارلی دیویدسن، با رولزررویس در خودروسازی قابل مقایسه است.

هارلی دیویدسن اولترا لیمیتد Harley-Davidson Ultra Limited

این برند امریکایی از دیرباز با موتورسیکلت‌های غول‌پیکر کلاس کروز شناخته می‌شود که برای سفرهای طولانی و استفاده‌ی بلند مدت، جالب هستند. مهم‌ترین محصول هارلی دیویدسن در این کلاس، مدل ایندین است که در مقایسه با دیگر نمونه‌های دنیا، سنگین وزن، پرمصرف و گران‌قیمت محسوب می‌شود و نزدیک به ۱۰۰ سال از تولید نسخه‌های مختلف آن می‌گذارد. امروزه بیش از ۳۵ مدل موتورسیکلت در مجموعه‌ی هارلی دیویدسن تولید می‌شوند و نسخه‌های اولترا لیمیتد و اولترا لیمیت لو (ULTRA LIMITED LOW) نمونه‌هایی در کلاس تورینگ، اما کوچک‌تر و کاربردی‌تر از مدل ایندین هستند.

هارلی دیویدسن اولترا لیمیتد Harley-Davidson Ultra Limited

طراحی مدل اولترا لیمیتد ۲۰۱۷، کاملا به کلاس کروز امریکا، وفادار بوده؛ اما بخش‌هایی از این مدل، با فناوری روز بهینه‌سازی شده و متفاوت از گذشته است. چراغ‌های جلو از LED هستند و با نوار روشنایی روز، ارائه می‌شوند. نمایشگر ۶.۵ اینچی رنگی و لمسی، همراه با توانایی برقراری ارتباط با سیستم ناوبری ماهواره‌ای، در این مدل وجود دارد، ضمن اینکه دو بلندگوری استریو به سایز ۵.۲۵ اینچ هم برای آن، در نظر گرفته شده است. امکان اتصال تلفن همراه به سیستم پخش چندرسانه‌ای این موتورسیکت، از طریق USB و بلوتوث وجود دارد، ضمن اینکه با قابلیت اتصال به اینترنت، می‌توان از کانال‌های رادیوی اینترنتی، پیش‌بینی آب و هوا، مسیریابی دقیق سفر، تشخیص ترافیک و کاربردهای دیگر، بهره‌مند شد.

هارلی دیویدسن اولترا لیمیتد Harley-Davidson Ultra Limited

مدل اولترا لیمیتد، در دو دوتیپ استاندارد و کوتاه (Low) عرضه می‌شود که در حالت دوم، زین موتور حدود ۵ سانتیمتر به سطح زمین نزدیک‌تر است. طبق معمول موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسن در این کلاس، طرح نشیمنگاه موتور با پشتی برای سرنشین عقب همراه است و در این قسمت، محلی برای استراحت بازو نیز وجود دارد. صندوق بار، بیش از ۱۳۰ لیتر فضا دارد که شامل بخش اصلی در انتها و دو قسمت در طرفین گلگیر عقب است.

هارلی دیویدسن اولترا لیمیتد Harley-Davidson Ultra Limited

هرچند که موتور اولترا لیمیتد، کوچک‌تر از مدل‌های پهن‌پیکر ایندین محسوب می‌شود، بازهم نمی توان از جثه‌ی بزرگ و سنگین وزن آن چشم‌پوشی کرد. این مدل، حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در صورت افتادن روی زمین، نیازمند ۲ انسان قدرتمند برای بازگشت به تعادل است. ابعاد اولترا لیمیتد، شامل بیش از ۱۶۰ سانتیمتر فاصله‌ی محور چرخ‌های جلو و عقب و طول بدنه‌ی ۲۶۰ سانتمیتر می‌شود که در نمونه‌ی کوتاه، ۱۰ سانتیمتر کوچک‌تر است.

هارلی دیویدسن اولترا لیمیتد Harley-Davidson Ultra Limited

پیشرانه‌ی این مدل، از موتور موسوم به میل ایت ۱۰۷ (۱۰۷ Milwaukee-Eight) استفاده می‌کند. این پیشرانه‌ی ۲ سیلندر، با حجم ۱.۸ لیتر و آرایش  V با زاوبه‌ی ۴۵ درجه ارائه می‌شود. گشتاور اولترا لیمیتد با این پیشرانه، ۱۵۴ نیوتن‌متر خواهد بود و می‌تواند ظرف ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مفهوم اسب بخار در موتورهای سنگین چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ اما شایان ذکر است که این پیشرانه‌، ۹۳ اسب بخار قدرت دارد.

قیمت نهایی موتورسیکلت هارلی دیویدسن اولترا لیمیتد، با رنگ استاندارد سیاه و آپشن‌های استاندارد مثل ترمز ABD و ناوبری ماهواره‌ای؛ ۲۷ هزار دلار است؛ ولی هزینه‌ی رنگ‌آمیزی این مدل با سلیقه‌ی مشتری، تا ۱۳۰۰ دلار به قیمت آن می‌افزاید.

کد خبر 74307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha