اولین اتوبوس الکتریکی هیوندای، آماده‌ی تولید شد

پرشین خودرو: اتوبوس شهری هیوندای که با هر شارژ کامل مسافت ۴۶۷ کیلومتر را طی می کند با نام Elec City، رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، هیوندای اخیرا در دنیای خودروهای الکتریکی حرکات بزرگی انجام داده است؛ از سری آیونیک گرفته تا اسکوتر برقی و حالا اولین اتوبوس الکتریکی این برند با هدف توسعه حمل و نقل عمومی بدون هیچ گونه آلایندگی، قادر است مسافتی طولانی  را با هر بار شارژ کامل طی کند.

اتوبوس‌های دیزلی که در شهرهای مختلف دنیا پرسه می‌زنند به دلایل مختلفی مشکل ساز شده اند؛ یکی از این مسائل مولکول‌های نیتروژن اکسید هستند که از سوختن گازوئیل حاصل می‌شوند. این مولکول‌ها با ترکیبات آلی فرار محیط، اکسید می‌شوند و دود غلیظی در آسمان شهر ایجاد می‌کنند. اختلالات تنفسی، سردرد، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان از طریق همین آلودگی‌ها به وجود می‌آیند. اخیرا طی یک مطالعه جامع مشخص شده است که سهم خودروهای دیزلی از انتشار آلودگی در جهان، ۵۰ درصد است؛ آلودگی‌ای که در سال ۲۰۱۵، ۳۸۰۰۰ نفر را به کام مرگ ناگهانی کشاند.

اتوبوس برقی هیوندای

تبدیل اتوبوس‌های فعلی به الکتریکی علاوه بر کاهش آلاینده ‌ها، از لحاظ مالی هم ضرری برای شهرها ندارد و تحقیقات ثابت کرده است که به مرور زمان با صرفه جویی در مصرف سوخت، هزینه‌های بالای این فناوری پرداخت خواهد شد؛ کاهش بیماری‌های حاصل از آلاینده‌های فعلی، بزرگترین مزیت این فناوری است. در نیتجه اینکه روز به روز شرکت‌ها دنبال جایگزین‌های مناسب هستند،

اتوبوس برقی هیوندای

خبر بسیار خوب این است که اتوبوس شهری هیوندای اولین نسخه تولید انبوه در آسیا خواهد بود و به کمک یک باتری ۲۵۶ کیلووات ساعت، برد ۴۶۷ کیلومتری را فراهم می‌کند. اگر این اتوبوس وارد ایالات متحده شود،‌ رقبایی مثل پراترا کاتالیست E2 دارد؛ این اتوبوس قرار بود برد ۳۱۲ تا ۵۶۳ کیلومتر داشته باشد، ولی در شرایط آزمایشی با یک مرتبه شارژ کامل تا ۹۶۶ کیلومتر هم رفته است. لایِن باس و EZ10 سوئیس هم نمونه هایی از اتوبوس‌های آزمایشی فعلی دنیا هستند. جزئیات زیادی از Elec City در دسترس نیست ولی هیوندای از عرضه رسمی آن در سال ۲۰۱۸ خبر داده است.

کد خبر 74308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha