کد خبر 74309
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
تیونینگ 800 اسب بخاری فورد موستانگ!

پرشین خودرو: درحالیکه تیونرهای بزرگ امریکایی، علاقه‌ی خاصی به تقویت فورد موستانگ دارند، شرکت آلمانی شراپ، قدرت این کوپه‌ی محبوب را به ۸۰۷ اسب بخار رسانده است.

به گزارش پرشین خودرو، پیتر شراپ، همراه با چند مهندس جوان آلمانی، یک مرکز تیونیگ خودرو را اداره می‌کنند که علاقه‌ی زیادی به تقویت پیشرانه‌ی مدل‌های امریکایی دارد. این شرکت، علاوه بر فورد موستانگ، تاکنون مدل‌هایی از کوروت، کامارو، وانت F150 و مدل‌های کلاسیک فورد GT و پونتیاک را بهنیه‌سازی کرده است.

 فورد موستانگ تیونینگ شراپ Ford mustang

تازه‌ترین محصول شراپ با کد SF600R شناخته می‌شود و بر اساس یک فورد موستانگ شلبی GT ساخت ۲۰۱۷ شکل گرفته است. این مدل از پیشرانه‌ی ۵ لیتری و ۸ سیلندر با آرایش V استفاده می‌کند؛ اما با اضافه شدن یک سوپرشارژر قدرتمند، تغییر در تنظیمات ECU، پیستون‌های جدید، سیستم روغن‌کاری پرفشار، اگزوز متفاوت و ادوات دیگر، به قدرت باورنکردنی ۸۰۷ اسب بخار رسیده است. گشتاور این نسخه از موستانگ هم، نزدیک به ۹۵۰ نیوتن‌متر برآورد می‌شود.

تیونینگ شراپ برای موستانگ، منحصر به تقویت پیشرانه نیست و شامل بهینه‌سازی سیستم تعلیق، فنربندی و ترمزها نیز شده است. آلیاژ فیبر کربن، مهم‌ترین ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ در سیستم تعلیق بخش عقب محسوب می‌شود و ترمزها از برند معتبر StopTech هستند. شراپ اعلام کرده است که نسخه‌ی دیگری از موستانگ به نام SF600، با قدرت ۶۰۰ اسب بخار، قابل ارائه خواهد بود.

 فورد موستانگ تیونینگ شراپ Ford mustang

فورد موستانگ، امروزه پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا محسوب می‌شود و حتی در آلمان هم رتبه‌ی نخست فروش را در کلاس خود دارد. سال گذشته، بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه از نسخه‌های مختلف این محصول در دنیا فروخته شده است و پیش‌بینی می‌شود با آغاز تولید مدل ۲۰۱۸، فروش بالاتری را تجربه کند. نزدیک به نصف ظرفیت تولید موستانگ در سال جاری، به صادرات این خودرو برای بازارهای خارج از امریکا و کانادا اختصاص داشته است.

 قیمت محصول جدید شراپ در اختیار رسانه‌ها نیست؛ اما پرقدرت‌ترین مدل موستانگ که به صورت تولید انبوه در اختیار علاقه‌مندان در بازار جهانی قرار دارد، نسخه‌ی شلبی GT350 محسوب می‌شود. این خودرو با پیشرانه‌ی ۵ لیتری تنفس طبیعی، قدرت ۵۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۸۵ نیوتن‌متر را فراهم می‌کند. نهایت سرعت شلبی GT350، نزدیک به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند ظرف ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. قیمت این مدل ۵۷ هزار دلار است، اما با آپشن‌های فنی و ظاهری نسخه‌ی GT350 R، حدود ۶۷ هزار دلار خواهد بود. جالب است بدانید که GT350 R، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها به زمان ۳.۸ ثانیه احتیاج دارد.

کد خبر 74309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha