تلاش لامبورگینی برای ورود به عرصه پزشکی!

پرشین خودرو: براساس گزارش ها شرکت لامبورگینی می خواهد از مواد سبک وزن فیبرکربنی برای استفاده در صنعت پزشکی بهره گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، بسیاری از دوستداران خودرو قطعا با جنس فیبرکربن آشنا هستند، جنس بدنه ای که بیشتر در سوپراسپرت ها به کار گرفته می‌شود و کمتر می توان در یک خودرو معمولی شاهد آن بود. براساس گزارش ها شرکت لامبورگینی می خواهد از مواد سبک وزن فیبرکربنی برای استفاده در صنعت پزشکی بهره گیرد.
این نشان می دهد برند ایتالیایی حتی در صنعت پزشکی نیز قصد ورود داشته و می خواهد خود را در زمینه های مهمی همچون پزشکی مطرح سازد. لامبورگینی برای رسیدن به نتیجه مطلوب با مرکز تحقیقاتی Houston Methodist همکاری خواهد کرد تا فیبرکربن نیز وارد صنعت پزشکی شود. هدف این شرکت موادی بوده که سبک، با دوام باشد و بدن بتواند آن را تحمل کند.
لامبورگینی در تلاش بوده تا خود را در زمینه فیبرکربن به شرکتی بزرگ تبدیل سازد. این شرکت در سال گذشته یک مرکز تحقیقاتی برای سازه های آزمایشگاهی پیشرفته ای چون کامپوزیت در سیاتل، واشنگتن بازگشایی کرده است. این مرکز Advanced Composite Structures Laboratory یا همان ACSL نام داشته و پیشتر مشغول توسعه ماده فیبرکربنی کامپوزیتی بود. ماده ای سبک وزن که به راحتی انعطاف پذیری دارد. این مواد برای نخستین بار روی Sesto Elemento قرار گرفت و اخیرا نیز موجب شد تا Huracán Performante کاهش وزن 41 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد.
شرکت لامبورگینی قصد داشته برای قطعات داخلی محصولات آینده نیز فیبرکربن را به کارگیرد. این شرکت معتقد بوده می توان به کارگیری اجازی سبک‌تر و قوی به جای مواد سنتی و غیرقوی مفید باشد. گذشته از آن شرکت ایتالیایی با شرکت میتسوبیشی مشغول همکاری بوده تا به تولید ابریشم مصنوعی برای تقویت بدنه فیبرکربنی بپردازد.
لامبورگینی از30 سال قبل به کارگیری فیبرکربن درون خودروهایش را آغاز کرده و این ماده در حال حاضر یکی از اجزای اصلی سوپراسپرت ها را برای آیرودینامیک بهتر و وزن کمتر تشکیل می دهد. اگر بررسی پزشکی درست باشد قطعا باید بزودی آن را درون بدن شما نیز شاهد باشیم.
 

کد خبر 74312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha