ایران هفتمین کشور بزرگ آلوده‌کننده هوا در جهان معرفی شد

پرشین خودرو: آمارهای منتشرشده از سوی پروژه جهانی کربن نشان می‌دهد ایران با انتشار سالانه ۶۴۸ میلیون تن دی‌اکسید کربن به‌عنوان هفتمین کشور بزرگ آلوده‌کننده هوا در جهان شناخته شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، آمریکا که با رویکردی خودخواهانه و با انگیزه‌های اقتصادی از پیمان زیست‌محیطی پاریس خارج شده است دومین کشور آلوده کننده جهان محسوب می‌شود.

آمارهای منتشرشده از سوی پروژه جهانی کربن نشان می‌دهد این کشور سالانه 5414 میلیون تن دی‌اکسید کربن در هوا منتشر می‌کند و بدین ترتیب نقش مهمی در تخریب محیط زیست و گرم شدن هوا دارد.

چین بزرگترین کشور آلوده کننده هوا شناخته شده است. میزان انتشار دی‌اکسید کربن در هوا توسط چین حدود دو برابر آمریکا یعنی 10357 میلیون تن در سال برآورد شده است.

هند با انتشار 2274 میلیون تن دی‌اکسید کربن در رتبه سومین کشور آلوده کننده هوا، روسیه با 1617 میلیون تن در رتبه چهارم، ژاپن با تولید 1237 میلیون تن در رتبه پنجم، و آلمان با تولید 798 میلیون تن در رتبه ششم از این نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش ایران نیز بین 10 کشور بزرگ آلوده کننده هوا قرار گرفته است. برآوردهای پروژه جهانی کربن نشان می‌دهد ایران سالانه 648 میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن در هوا منتشر می‌کند و در رتبه هفتم جهان از این نظر قرار گرفته است.

در حالی که کشورهایی مثل چین، آمریکا و ژاپن عمدتاً به‌دلیل فعالیت‌های صنعتی باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا می‌شوند ایران به‌دلیل مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی در منازل و همچنین پرت گاز در میادین نفت و گاز در جایگاه هفتم جهان از نظر انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا قرار گرفته است.

پس از ایران، عربستان با انتشار سالانه 601 میلیون تن دی‌اکسید کربن در جهان به‌عنوان هشتمین کشور آلوده کننده هوا، کره جنوبی با 592 میلیون تن در رتبه نهم و کانادا با 557 میلیون تن در رتبه دهم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کد خبر 74318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha