قطع پروازهای قطر با امارات، عربستان و مصر

پرشین خودرو: به دنبال قطع روابط دیپلماتیک شرکت ‌ها و خطوط هواپیمایی امارات، عربستان، قطر و مصر نیز قطع پروازهای هوایی را اعلام کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت هواپیمایی الامارات در دوبی اعلام کرد که پروازهای رفت و برگشت خود به دوحه پایتخت قطر را از صبح فردا سه شنبه به حالت تعلیق در می آورد.

شرکت هواپیمایی الامارات گفت که آخرین پرواز از دوبی به دوحه ساعت دو و نیم صبح فردا انجام خواهد شد و آخرین پرواز از دوحه به مقصد دوبی نیز ساعت سه و 50 دقیقه فردا صبح انجام خواهد شد.

شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات نیز چند ساعت پیش پروازهای رفت و برگشت خود به قطر را به حالت تعلیق درآورد.

شرکت هواپیمایی "فلای دوبی" دیگر شرکت هواپیمایی اماراتی بود که همه پروازهای خود به دوحه را از فردا سه شنبه تعلیق کرد.

شرکت خطوط هواپیمایی العربیه نیز تعلیق پروازهای خود بین شهرهای شارقه و دوحه را از فردا سه شنبه تا اطلاع ثانوی اعلام کرد.

در مقابل، شرکت خطوط هواپیمایی قطر نیز تعلیق همه پروازهای خود به عربستان را اعلام کرد.

در همین حال، شرکت هواپیمایی مصر نیز از تعلیق همه پروازهای خود به دوحه قطر خبر داد. خطوط هواپیمایی عربستان نیز در صفحه توییتری خود تعلیق همه پروازهای خود به قطر را اعلام کرد.

پیش از این نیز باشگاه الاهلی عربستان قرارداد اسپانسری خود با شرکت خطوط هواپیمایی قطر را فسخ کرد.

در سایه مطالب منتشر شده در سایت رسمی خبرگزاری دولتی قطر به نقل از امیر این کشور، تنش و درگیری بی سابقه ای این روزها بین امارات، مصر، بحرین و عربستان با قطر به راه افتاده است که با حمله متقابل رسانه های دوطرف همراه است.

دولت قطر اعلام کرده است که این سایت هدف حمله سایبری قرار گرفته و مطالب منتشر شده متعلق به امیر قطر نیست اما عربستان و امارات این توضیح قطر را رد کرده اند.

در پی بالا گرفتن این تنش ها که درست چند روز بعد از اجلاس سران تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی با ترامپ به میزبانی عربستان در شهر ریاض آغاز شد، دولت کویت درصدد میانجیگری برآمد که با توجه به اعلام قطع روابط به نظر می رسد که این میانجیگری بی نتیجه بوده است.

کشورهای بحرین، عربستان، مصر و امارات امروز دوشنبه در اقدامی هماهنگ قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را اعلام کردند.

کد خبر 74338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha