تونل ۱۷ شهریور دومین پروژه مجهز به سیستمهای هوشمند

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: تونل ۱۷ شهریور دومین تونل مجهز به سیستمهای هوشمند در کشور می شود.

به گزارش  پرشین خودرو،  علیرضا مجرد صبح سه شنبه در نشست اولین کارگروه کمیته بحران استان که با حضور کارشناس و مسئولان ادارات عضو در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.
بیان داشت: امروزه عمده ترین نقاط ضعف مدیریت بحران عدم هماهنگی و همکاری سازمان ها،کمبود ضوابط و مقررات جامع ومنابع وپراکندگی و ناکافی بودن قوانین و مقررات موجود و محدودیت منابع مالی است.که باید تهدیدها و فرصت ها را بخوبی شناخت و خود را برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت ها آماده ساخت.

وی در ادامه افزود : استان هرمزگان قطب حمل و نقل کشور محسوب می شود و در بخش حمل و نقل داخلی و همچنین ترانزیت کالا بعنوان مهمترین استان در سطح کشور با وجود بندر شهید رجایی به عنوان یک بندر مهم که ۶۰ درصد از عملیات با ۶ هزار ناوگان که به طور روزانه وارد این مجموعه جهت تخلیه و جابجایی کالاهای مورد نیاز هموطنان می شود می توان از آن یاد کرد.

وی با اشاره به دو بندر مهم دیگر استان یعنی بندر باهنر و بندرلنگه که در مجموع قریب به ۱۵ هزار ناوگان در آنها لجستیک و کالاها را به سایر استان های دیگر کشور ترانزیت می گردد، گفت: اگر بدن را به یک پیکر اقتصادی تشبیه کنیم رگ ها و خونی که درآن جریان دارد می توان بعنوان حمل و نقل ازآن یاد کرد وهمچنین قرار گرفتن بنادر استان در کریدور شمال – جنوب بعنوان یکی از نقاط مهم استان بعنوان مدخل ورودی این کریدور محسوب می گردد.

این مقام مسئول افزود: راهداران به عنوان افرادی که باید مرتب و به صورت آنلاین در باز بودن راههای مواصلاتی فعال و پویا باشد نقش بسزایی در شریان راهها در محورهای مواصلاتی استان دارند.

وی گفت: یکی از تونلهای مهم با توجه به شرایط حمل و نقلی استان تونل ۱۷ شهریور است که با نصب سیستمهای هوشمند با تونل رسالت در تهران که دومین نقطه در کشور است که مجهز به سیستمهای هوشمند است برابری می کند.

مجرد گفت: توسعه و حفظ عملکرد شبکه رادیویی عملیات اجرایی در استان هرمزگان بعنوان یکی از استانهای پیشرو شروع و در حال اتمام است.

کد خبر 74383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha