کد خبر 74528
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

پرشین خودرو: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با ارسال پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران حملات تروریستی روز گذشته تهران را بشدت محکوم و آن را به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

به گزارش«پرشین خودرو»، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با ارسال پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران حملات تروریستی روز گذشته تهران را بشدت محکوم و آن را به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.


در پیام شینزو آبه آمده است: اینجانب حملات ناگوار تروریستی را که در مجلس ایران و آرامگاه امام خمینی (ره) رخ داد و در نتیجه آن تعداد زیادی از مردم کشته و یا مجروح شده اند، به نمایندگی از طرف دولت و ملت ژاپن، صمیمانه تسلیت عرض می نمایم.

وی افزود: ما این عملیات تروریستی را که مردم بیگناه ایران را مورد هدف قرار داده، به شدت محکوم می کنیم، همچنین با مردم ایران که در شرایط سخت قرار دارند، از صمیم قلب ابراز همبستگی می کنم.

شینرو آبه در پیام خود تصریح کرد که تروریسم، به هر دلیلی که باشد به هیچ وجه توجیه نمی شود و غیر قابل قبول است و کشور ژاپن از این پس نیز با همکاری نزدیک با جامعه بین الملل، به مبارزه با ترورسیم با قاطعیت ادامه خواهد داد.

همچنین فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن نیز در پیامی جداگانه به محمد جواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان حادثه تروریستی روز گذشته (چهارشنبه) در تهران را محکوم کرد.

وی در پیام خود ضمن اعلام تسلیت به خاطر این حادثه تروریستی، با بازماندگان قربانیان حمله تروریستی در تهران نیز ابراز همدردی و برای مجروحان حادثه نیز آرزوی سلامتی کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن گفت که نسبت به وقوع ترور وحشیانه علیه مردم بیگناه ایران احساس خشم دارد و اینگونه اعمال به شدت از نظر او محکوم است.
 
 
 
 
منبع: ایرنا
کد خبر 74528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha